Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9435
Başlık: YENİ MEDYADA MAGAZİN GAZETECİLİĞİ CNN TÜRK MAGAZİN ÖRNEĞİ
Yazarlar: TOPBAŞ, Benan Rabia
Anahtar kelimeler: Yeni Medya
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Tüm sektörlerde olduğu gibi internetin gelişimi haberciliğin niteliğini değiştirmiş, günümüzde gazetecinin tanımının da farklılaşmasına neden olmuştur. İnternetin gelişimiyle karşımıza çıkan yeni medya ve sosyal medya terimleri çerçevesinde magazin gazeteciliği de farklı bir soluk kazanmıştır. Geleneksel medya organlarını artık geride bırakan yeni medya günümüz için büyük bir önem taşımaktadır. Yeni medya ortamları toplumsal birçok olgunun şekillenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Magazin gazeteciliği geleneksel medyada olduğu gibi yeni medyada da farklı bir anlam kazanmaya başlamıştır. Dijitalleşmenin etkisiyle beraber magazin gazeteciliğinin gelişmesinde yeni medya araçlarının katkısı büyük olmuştur. Gelişen teknolojiyle beraber artık tüketicilerin üretici konumuna geldiği medya sektöründe, magazin içeriklerinin yeni medya araçları vasıtasıyla hızlı bir şekilde yayılmaya başladığı görülür. Yeni medya kapsamındaki; bu çalışmanın temel amacı, gelişen habercilik anlayışında magazin gazeteciliğinin ele alınması ve yeni medya platformlarında geliştirilen magazin gazeteciliğinin geleneksel medya platformlarındaki ile farkının incelenmesidir. Bu amaçla çalışmanın ilk bölümünde; yeni medyanın gelişimi ele alınmış Türkiye‟de yeni medyanın gelişimi hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde; yeni medyanın gelişmesiyle beraber magazin gazeteciliğinin tarihsel gelişimi ve değişimi ele alınmıştır. Türkiye‟deki magazin sitelerinin yapısı ve magazin gazeteciliğinin gelişimi değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise; yapılacak araştırmada kullanılan yöntemler anlatılmıştır. Araştırma materyalinin analizi aşamasında; 2021 Mart ayında Cnnturk.com.tr sitesi incelenmiş ve sitedeki magazin haberlerinin sitedeki konumları ve sosyal medya paylaşımları da analiz edilmiştir. Elde edilen bu magazin haberlerinin, haber konuları ve içerikleri incelenerek, çalışmanın hipotezleri doğrultusunda ilgili sınıflandırma ve kodlama formları geliştirilmiştir. Ortaya çıkan tablo ve görüntüler ışığında, niceliksel ve nesnel yorumlar yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise araştırmalar ışığında bulgular değerlendirilmiş, yeni medyada magazin gazeteciliğinin nasıl ilerlediği ve yeni medyadaki magazin gazeteciliği anlayışının geleneksel medyadaki magazin gazeteciliği anlayışından farklılıkları belirtilmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/9435
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10410084.pdf2.05 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.