Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/11102
Başlık: ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARININ EĞİTİM HAKKINA İLİŞKİN AİLE GÖRÜŞLERİ
Yazarlar: BAHÇECİ, Sıla
Yayın Tarihi: 2023
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Özet: Bu araştırmada ailelerin, özel gereksinimli çocuklarının eğitim hakkına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Özel gereksinimli çocukların eğitim hakları eğitime erişim hakkı, kaliteli eğitim hakkı ve öğrenme ortamında saygı görme hakkı olarak üç ayrı kategoride incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma çalışma grubu ise Bursa ilinde bulunan özel gereksinimli çocuk sahibi 14 anne-baba oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin karşılaştıkları sorunların çoğuyla tek başlarına baş etmek zorunda kalmışlardır. Bu durum özel gereksinimli çocukların gerekli ve yeterli tedavi, bakım, gelişim ve eğitim almalarını zorlaştırmaktadır. Özel gereksinimi olan çocukların hizmet ve destek aldıkları kurum ile ilgili olarak verilen eğitimden velilerin büyük çoğunluğunun memnun olduğu ve onların beceri gelişiminde yeterli olduğu görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11102
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10618436.pdf851.29 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.