Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/11102
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BAHÇECİ, Sıla | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-01T07:24:26Z | - |
dc.date.available | 2024-03-01T07:24:26Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/11102 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ailelerin, özel gereksinimli çocuklarının eğitim hakkına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Özel gereksinimli çocukların eğitim hakları eğitime erişim hakkı, kaliteli eğitim hakkı ve öğrenme ortamında saygı görme hakkı olarak üç ayrı kategoride incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma çalışma grubu ise Bursa ilinde bulunan özel gereksinimli çocuk sahibi 14 anne-baba oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin karşılaştıkları sorunların çoğuyla tek başlarına baş etmek zorunda kalmışlardır. Bu durum özel gereksinimli çocukların gerekli ve yeterli tedavi, bakım, gelişim ve eğitim almalarını zorlaştırmaktadır. Özel gereksinimi olan çocukların hizmet ve destek aldıkları kurum ile ilgili olarak verilen eğitimden velilerin büyük çoğunluğunun memnun olduğu ve onların beceri gelişiminde yeterli olduğu görülmüştür. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | tr_TR |
dc.title | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARININ EĞİTİM HAKKINA İLİŞKİN AİLE GÖRÜŞLERİ | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10618436.pdf | 851.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.