Abstract:
Öğretmenlerin yüksek düzeyde problem çözme becerisine ve duygusal zekâ düzeyine sahip oluĢu eğitimin kalitesini arttırıcı etki yaratacaktır. Ancak öğretmenlerin klasik sistemden tam olarak sıyrılamamıĢ olması bunun önünde en büyük engellerden birini oluĢturmaktadır.
Bu çalıĢmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki iliĢki incelenmiĢtir. Bireyin duygusal zekâsı ile problem çözme becerisi arasında iliĢki olduğu düĢünülmektedir. Yapılan araĢtırma sonucunda da iliĢki bulunmuĢtur.
AraĢtırmanın evreni, Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Örneklem ise Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer rastgele seçilen okullarda görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır.
Yapılan araĢtırmaya göre katılımcıların duygusal zekâ ve problem çözme becerileri ölçeklerinin ortalama puanları tespit edilmiĢtir. Katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde duygusal zekâ düzeylerinin yüksek çıktığı görülmüĢtür. Katılımcıların problem çözme becerileri ve duygusal zekâ düzeylerine göre cinsiyetler arasında anlamlı farklılık bulunmamıĢtır. Ayrıca yaĢ, mesleki kıdem, çalıĢılan kurum gibi değiĢkenler arasında da anlamlı farklılık görülmemiĢtir. Ancak duygusal zekâ düzeyi ile problem çözme becerileri arasında iliĢki bulunmuĢtur