Abstract:
Akreditasyon, bir kurum veya kuruluĢun belirlenen standartlar çerçevesinde
yeterliliğinin saptanması sürecidir. Belirli bir kalite seviyesini sağlayan
akreditasyon, birçok farklı sektörlerde uygulanabilmektedir. Dünyada ve
Avrupa‟da eğitim kurumlarının uluslararası kabul görmüĢ standartlar ile kurumun
imajını geliĢtirmesi amacıyla yoğun olarak akreditasyon çalıĢmaları uygulanmaya
baĢlanmıĢtır. Eğitimde akreditasyon, kurumun belirlediği standartlarda eğitim
kalitesi ve kurumsal niteliklerin uyuyulup uyulmadığını inceleyerek kalite
güvencesi ve iyileĢtirme amacıyla yapılmaktadır. Akreditasyon kurumları
tarafından geliĢtirilmiĢ olan standartlara göre eğitim kalitesi gözden
geçirilmektedir. Sanat ve tasarım eğitimi sürecnde, sanat eğitim programlarını
geliĢtirmek ve mesleki geliĢim satandartlarını korumak amacıyla, müfredat,
öğrenim stili ve ihtiyaçaları açıĢından oluĢan kalite geliĢtirme standartlarına göre
yapılmalıdır. Sanat eğitimde akreditasyon görevleri belli baĢlı dernekler
tarafından yapılmaktadır. Bu çalıĢmada akreditasyon çalıĢılmalarına kaynak
oluĢturmak maçıyla Avrupa‟da benzer çalıĢmalarla meĢgul olan kuruluĢlar
incelenmek suretiyle, Türkiye‟de sanat ve tasarım eğitimi yapan kurum ve
kuruluĢların akredite edilme süreçleri ve standartlarının saptanaması
incelenmiştir