DSpace Repository

AVRUPADA SANAT EĞİTİMİNİN AKREDİTASYONU ÇALIŞMALARI

Show simple item record

dc.date.accessioned 2023-09-19T06:24:46Z
dc.date.available 2023-09-19T06:24:46Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10420
dc.description.abstract Akreditasyon, bir kurum veya kuruluĢun belirlenen standartlar çerçevesinde yeterliliğinin saptanması sürecidir. Belirli bir kalite seviyesini sağlayan akreditasyon, birçok farklı sektörlerde uygulanabilmektedir. Dünyada ve Avrupa‟da eğitim kurumlarının uluslararası kabul görmüĢ standartlar ile kurumun imajını geliĢtirmesi amacıyla yoğun olarak akreditasyon çalıĢmaları uygulanmaya baĢlanmıĢtır. Eğitimde akreditasyon, kurumun belirlediği standartlarda eğitim kalitesi ve kurumsal niteliklerin uyuyulup uyulmadığını inceleyerek kalite güvencesi ve iyileĢtirme amacıyla yapılmaktadır. Akreditasyon kurumları tarafından geliĢtirilmiĢ olan standartlara göre eğitim kalitesi gözden geçirilmektedir. Sanat ve tasarım eğitimi sürecnde, sanat eğitim programlarını geliĢtirmek ve mesleki geliĢim satandartlarını korumak amacıyla, müfredat, öğrenim stili ve ihtiyaçaları açıĢından oluĢan kalite geliĢtirme standartlarına göre yapılmalıdır. Sanat eğitimde akreditasyon görevleri belli baĢlı dernekler tarafından yapılmaktadır. Bu çalıĢmada akreditasyon çalıĢılmalarına kaynak oluĢturmak maçıyla Avrupa‟da benzer çalıĢmalarla meĢgul olan kuruluĢlar incelenmek suretiyle, Türkiye‟de sanat ve tasarım eğitimi yapan kurum ve kuruluĢların akredite edilme süreçleri ve standartlarının saptanaması incelenmiştir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title AVRUPADA SANAT EĞİTİMİNİN AKREDİTASYONU ÇALIŞMALARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account