Abstract:
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 2006 Fen ve Teknoloji Programı’na
ilişkin algılarını ve bu algıların programın içeriğiyle örtüşme düzeyini,
programın uygulanma ve benimsenme düzeyinin daha iyi anlaşılması
için ortaya koymaktır. 9 Fen ve Teknoloji öğretmeniyle derinlemesine
mülakatlar yoluyla keşif odaklı niteliksel bir araştırma yürütülmüştür.
Ego-tehdidi ile baş etmek için, veri toplama aracı olarak oyun etkinliği
adı verilen görece yeni bir teknik geliştirilmiştir. Toplanan veri, içerik
analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin
programı uygulamak için çaba sarf ediyor olmalarına rağmen, programı
dikkatli bir şekilde incelememelerinden kaynaklı olarak, bu çabalarının
boşa gittiğini göstermektedir. Aynı yöntem ile değişen Fen ve Teknoloji
Programına ilişkin öğretmen algıları da incelenecektir.