dc.contributor.author |
Adal, Elif Ece
|
|
dc.contributor.author |
Çakıroğlu, Jale
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-27T11:29:05Z |
|
dc.date.available |
2019-06-27T11:29:05Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2149-5438 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2467 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 2006 Fen ve Teknoloji Programı’na
ilişkin algılarını ve bu algıların programın içeriğiyle örtüşme düzeyini,
programın uygulanma ve benimsenme düzeyinin daha iyi anlaşılması
için ortaya koymaktır. 9 Fen ve Teknoloji öğretmeniyle derinlemesine
mülakatlar yoluyla keşif odaklı niteliksel bir araştırma yürütülmüştür.
Ego-tehdidi ile baş etmek için, veri toplama aracı olarak oyun etkinliği
adı verilen görece yeni bir teknik geliştirilmiştir. Toplanan veri, içerik
analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin
programı uygulamak için çaba sarf ediyor olmalarına rağmen, programı
dikkatli bir şekilde incelememelerinden kaynaklı olarak, bu çabalarının
boşa gittiğini göstermektedir. Aynı yöntem ile değişen Fen ve Teknoloji
Programına ilişkin öğretmen algıları da incelenecektir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim |
tr_TR |
dc.subject |
Fen programı |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmen algısı |
tr_TR |
dc.subject |
Elementary |
tr_TR |
dc.subject |
Science curriculum |
tr_TR |
dc.subject |
Teacher’s perception |
tr_TR |
dc.title |
Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of this study was to reveal the science teachers’ perceptions of the
fundamentals of the 2006 Elementary Science and Technology Curriculum
and the level of consistency of these perceptions with the content of the
curriculum in order to get deeper understanding of the implementation and
adoption level of the curriculum. An exploratory qualitative research was
operated through in-depth interviews with 9 science teachers. To directly
deal with ego-threat, a relatively new technique, game activity, was
developed as the data gathering tool. The findings indicated that although teachers spend an effort to implement the curriculum, since they did not
examine it closely, their efforts go in vain. The new curriculum also will
be tested using the same method. |
tr_TR |
dc.publisher.issue |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
85 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
114 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Adal, Elif Ece, Çakıroğlu, Jale, Science teachers’ perceptions of the Turkish Elementary Science and Technology Curriculum(2015), İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |