dc.contributor.author |
Bostan, Levent
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-09T11:34:04Z |
|
dc.date.available |
2019-05-09T11:34:04Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1801 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada Endüstri Meslek Lisesi, Teknik Lise ve Anadolu Teknik
Lisesi’nin Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanı’nda öğrenim gören
öğrencilerin bilgisayar kullanma becerilerine ilişkin algı düzeyleri saptanmaya
çalışılmıştır.
Araştırmanın verileri İstanbul İli Anadolu Yakası’nda yer alan Mesleki
ve Teknik okullardan toplanmış ve araştırmada küme örnekleme modeli
uygulanmıştır. Araştırmaya sekiz okuldan 497 öğrenci katılmıştır. Bu
çalışmada veriler tanımlayıcı bilgileri içeren öğrenci anketi ve Torkzadeh ve
Koufteros (2003)’un geliştirdiği “bilgisayar kullanma öz-yeterlik algısı ölçeği”
ile toplanmıştır. Anket ve ölçekler öğrencilerin sınıflarına gidilerek birebir
uygulanmış, kişisel bilgi formunda ve bilgisayar kullanım öz-yeterlik algı
ölçeğinde öğrenciler tarafından anlaşılmayan kısımlarda gereken açıklama
yapılmıştır.
Araştırma sonucunda çıkan verilere göre, İstanbul Anadolu Yakası’nda
mesleki ve teknik eğitim veren eğitim kurumlarının elektrik-elektronik
teknolojisi alanında okuyan erkek öğrencilerin kız öğrencilere oranı oldukça
fazladır. Ayrıca kız öğrencilerin başlangıç düzeyi bilgisayar becerileri ve
bilgisayar ağında çalışma becerileri açısından bilgisayar kullanma öz-yeterlik
algılarının erkek öğrencilerinden yüksek olduğu görülmektedir. İleri düzey
bilgisayar becerilerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Araştırmada
internet bağlantınsa sahip olan öğrencilerin bilgisayar kullanma öz-yeterlik
algılarının internet bağlantısına sahip olmayan öğrencilere göre daha yüksek
olduğu saptanmıştır. Bunun dışında dikkat çeken bir başka noktada öğrencilerin bilgisayarı ve interneti en çok sohbet etmek için kullandıkları
sonucudur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim teknolojisi |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki ve teknik eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Elektrik-elektronik teknolojisi |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgisayar kullanımı |
tr_TR |
dc.subject |
Öz-yeterlik algısı |
tr_TR |
dc.subject |
Educational Technology |
tr_TR |
dc.subject |
Occupational and Technical Education |
tr_TR |
dc.subject |
Electrics-Electronics Technology |
tr_TR |
dc.subject |
Computer-Using |
tr_TR |
dc.subject |
Self- Sufficiency Perception |
tr_TR |
dc.title |
MESLEKİ VE TEKNİK OKULLARIN ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANMA ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In this research, perception levels of the students who are trained at
the Electrics-Electronics branch of Anatolian Technical High Scools,
Technical High Scools, and Industrial Occupations High Schools are tried to
be discovered concerning their Computer-Using skills.
The research data were gathered from Occupational and Technical
Schools in Anatolian Side of Istanbul and Pile-Illustration model was used
in the research. 497 students from eight schools joined the research. In this
research, the data were obtained through Student Questionnaires containing
defining information and the “Scale of Computer-Using Self-Sufficiency
Perception”, which Torkzadeh and Koufteros (2003) developed.
Questionnaires and scales were implemented on the students via face to
face interview in the classrooms and necessary explanations were made on
the articles of Personal Information Form and Computer-Using Selfsufficiency
Scale which were not understood by the students.
According to the data obtained from the research, the proportion of
male students to female students who are educated at the Electrics-
Electronics branch of schools providing occupational and technical education
in Anatolian side of Istanbul province is far more. Also, female students are
seen to have a higher Computer-Using Self-Sufficiency Perception than male
students do in terms of beginners level computer skills and working skills on
the computer network. No meaningful difference has been observed in
advanced level computer skills. In the research , the students having access
to internet has been found out to have a higher Computer-Using Self-
Sufficiency Perception than those who don’t have access to internet. Apart from these, another point of attention is that the students mostly use the
computer and the internet for chatting. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
110 |
tr_TR |