Özet:
İnsan kaynakları yönetimi günümüz işletmelerinin olmazsa olmaz ihtiyaçlarından biridir.
İşletmelerin ana kaynağı olan insanın temininde rol oynayan başlıca departman insan
kaynakları departmanı olmaktadır. Çalışanların seçilmesi, temin edilmesi, oryantasyon
işlemlerinin yapılması ve performans değerlendirmesi gibi pek sürecin işlemesinin temelinde
insan kaynakları yönetimi yer almaktadır. Bu süreç içerisinde yer alan performans
değerlendirme, sadece çalışanların performanslarını değerlemek için değil aynı zamanda
çalışan ve yönetici arasındaki bağın da kuvvetlenmesini sağlayacak bir süreçtir. Performans
değerlendirmesi, işletmelerin başarılı olmalarına katkı sağlayacak önemli konulardan biridir.
Doğru olarak uygulanan bir performans değerlendirmesi, başarılı bir performans yönetimini
ve beraberinde işletmenin başarısını getirecektir. Bu çalışmanın amacı, öncelikle insan
kaynaklarının tanımını yaparak, insan kaynakları departmanının işletmelerdeki önemini
vurgulamak ve daha sonrasında ise performans değerlendirme sürecine giriş yaparak,
performans değerlendirme süreci hakkında bilgi vermektir. Çalışma otel işletmelerinde
yapılan bir anket uygulaması ile desteklenmekte ve anket vasıtasıyla çalışanların performans
değerlendirme sürecine karşı olan tutumlarını belirlemektir. İlaveten, demografik özellikler de
dikkate alınarak, performans değerlendirme algısına olan etkisi incelenmiştir. Çalışmanın
hazırlanmasında literatür taraması ve anket tekniğinden yararlanılmıştır. Anketlerin
değerlendirilmesinde SPSS 13.0 for Windows paket programı kullanılmış, demografik
özelliklerin, performans algılamaları arasındaki farklılıkların belirlenmesi için, Bağımsız T
Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Kruskal-Wallis Testi yapılmıştır. Yapılan çalışma
neticesinde çalışanların ve yöneticilerin görüşleri ortaya konmuş ve yönetici kademesinde ki
bireylerin performans değerlendirmesine daha fazla önem verdiği ortaya çıkmıştır.