Eğitim kurumlarında göçmen öğrenci sayısı giderek artmasıyla eğitim
sürecinde bazı farklılıkları ortaya çıkmaya başlamıştır. Göçmen ve Türk
öğrencilerin beraber eğitim gördüğü sınıflarda kültürel etkileşim hususu
öne çıkmıştır. Kültürel etkileşim, eğitimin sürecinin birçok boyutunda
önemli etkilerde bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2020-2021 eğitim öğretim yılı içinde Kilis’teki ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin
öğrenciler arasındaki kültürel etkileşim hakkındaki görüşlerini
incelemektir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada
fenomenoloji deseninden faydalanılmıştır. Çalışma grubunda farklı
branşlarda derslere giren 24 öğretmen bulunmaktadır. Veriler görüşme
vasıtasıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden
faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda Kilis’te öğrenim gören göçmen
1 Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi ABD,
[email protected].
ORCID: 0000-0003-3680-7052 2 Kilis İl Millî Eğitim Müdürlüğü,
[email protected]. ORCID: 0000-0002-8595-
1440
Geliş tarihi: 11.09.2021- Kabul tarihi: 19.09.2021
Kaynak Gösterme: Biçer, N., ve Alptekin, Z. D. (2021). Çok Kültürlü Sınıflarda
Görev Yapan Öğretmenlerin Kültürel Etkileşim Hakkındaki Görüşleri. Aydın TÖMER
Dil Dergisi, 6(2), 223-250.
DOI: 10.17932/IAU.TOMER.2016.019/tomer_v06i2004
224
Çok Kültürlü Sınıflarda Görev Yapan Öğretmenlerin Kültürel Etkileşim Hakkındaki Görüşleri
öğrencilerin kültürel etkileşim sürecinde akademik başarılarının
etkilendiği, ders kitaplarında zengin kültürel içeriğe yer verilmesine
rağmen öğrenci seviyesinin üzerinde olduğu, derslerde yerel kültürün
öğrenilmesi için çaba gösterildiği, öğrencilerin kültürel ögelerini birbiriyle
paylaştıkları ve göçmen öğrencilerin Türk kültürüne yönelik olumlu bir
yaklaşıma sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu çalışmanın göçmen
eğitimine ve uyum süreçlerine katkısı olacağı düşünülmektedir