Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9924
Title: Kuşaklar ve Eğitim Üzerine Sosyolojik Bir Analiz
Authors: GÜDÜCÜ, Burcu
Keywords: Baby Boomers
X Kuşağı
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmanın amacı; Baby Boomers, X Kuşağı, Y Kuşağı ve Z Kuşağı arasındaki eğitim seviyesi farklılıklarını saptamak ve eğitim düzeylerinin kuşaklara göre dağılımlarını araştırmaktır. Kadın ve erkek cinsiyetlerine göre okuma düzeyleri, yaş gruplarına göre eğitim düzeylerinin analiz edilmesi çalışmanın ana temasını oluşturmaktadır. Kuşak, toplum bilim terimleri sözlüğünde; ortalama 15-20 yıllık yaş gruplarını oluşturan bireyler topluluğu olarak tanımlanmaktadır. Kuşak benzer zaman aralıklarında doğmuş, yakın yaş ve hemen hemen aynı hayat dönemlerini paylaşan ve o dönemin olayları, eğilimlerinden etkilenen ve bu doğrultuda şekillenen insan topluluklarına verilen addır. Aynı zaman içerisinde dünyaya gelmiş ve aynı yaşam koşullarından geçmiş gruplar kuşakları yani jenerasyonları oluşturmaktadır. Bu çalışma Baby Boomers, X Kuşağı, Y Kuşağı ve Z Kuşağını kapsayacak şekilde eğitim düzeylerini incelemek ve kuşaklara göre bir eğitim düzeyi ayrımı yapmak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Her kuşaktan eşit sayıda kadın 1 Bu çalışma “Baby Boomers, X, Y ve Z Kuşaklarının Toplumsal Cinsiyet Algısının Sosyolojik Olarak İncelenmesi ve Karşılaştırılması” isimli yüksek lisans tezinden uyarlanmıştır. * Geliş Tarihi / Received: 20.08.2020 - Kabul Tarihi / Accepted: 09.09.2020 DOI: 10.17932/IAU.AIT.2015.012/ait_v07i1005 106 Aydın İnsan ve Toplum Dergisi Yıl 7 Sayı 1 - Haziran 2021 (105 - 120) Kuşaklar ve Eğitim Üzerine Sosyolojik Bir Analiz ve erkek cinsiyetlerine göre katılımcı olmasına özellikle dikkat edilmiş ve bu doğrultuda sağlıklı verilere ulaşılması sağlanmıştır. Çalışmanın verileri Kişisel bilgi formu ve Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği yardımı ile toplanmış, bu doğrultuda toplanan veriler analiz edilerek kuşaklar arasındaki eğitim farklılıkları ortaya koyulmuştur
URI: http://hdl.handle.net/11547/9924
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
298.pdf344.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.