Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9537
Başlık: DİJİTALLEŞMENİN KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİNDEKİ ROLÜ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
Yazarlar: Danış, Esra
Anahtar kelimeler: Dijitalleşme
İtibar
Kurumsal İtibar Yönetimi
Sosyal Medya
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Dijitalleşme son yıllarda oldukça sık kullanılan önemli bir kavram haline gelmiştir. Teknoloji ve internetin gelişimiyle ortaya çıkan bu kavram ekonomi, siyasi, endüstri ve iletişim başta olmak üzere pek çok farklı alanda etkisini göstermektedir. Teknolojik gelişmeler ve yeniliklerle birlikte uygulama alanı giderek genişleyen dijitalleşme günümüzde global bir etki yaratmaktadır. Özellikle yeni iletişim platformları olan sosyal medya ile sağladığı etkileşimsellik, hız, zaman, farklılık ve yaratıcılık gibi avantajlar küresel etki alanının daha da artmasına ve önem kazanmasına neden olmaktadır. Bu özellikler göz önünde bulundurulduğunda, kurumların da dijitalleşmenin getirdiği tüm değişimleri ve yenilikleri yakından takip etmesi, değerlendirmesi ve uygulaması gerekmektedir. Çünkü kurumların dönüşen dijital çağa ayak uydurması ve yeniliklerinden geri kalmaması için dijitalleşmesi zorunlu olmaktadır. Ayrıca kurumların dijitalleşme ile birlikte yaşanan dönüşümü izlemesi, yeniliklere hızla uyum sağlaması ve ürün/ hizmetlerinde uygulaması itibar oluşumunda ve yönetiminde önemli rol oynamaktadır. Buna göre çalışma kapsamında, dijitalleşmenin önemi ve kurumlar için gerekliliği ile birlikte kurumsal itibar üzerindeki rolü ele alınmaktadır. Bu bağlamda Türkiye’nin önemli kuruluşlarından biri olan Koç Holding’in dijitalleşme anlamında gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin kurumsal itibar yönetimindeki rolünü değerlendirilmek üzere, kuruma ait resmi sosyal medya hesaplarından Twitter, Instagram, Facebook ile kurumsal web sitesindeki paylaşımları, 23 Mart 2020 ile 23 Haziran 2020 tarihleri arasında ele alınarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan incelemede elde edilen verilere göre dijitalleşmenin kurumsal itibar üzerindeki rolü tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9537
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10420018.pdf1.4 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.