Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9472
Başlık: AN EMPIRICAL INVESTIGATION ON CONSUMER PERCEPTION ABOUT MARKETING ETHICS: THE COMPARISON OF TURKISH AND NIGERIAN CONSUMERS
Yazarlar: EMENNAA, NNEKA CHIOMA
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu çalışma, tüketicilerin pazarlama etiği algısını Türk ve Nijeryalı tüketicileri karşılaştırarak incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi ve aylık hane geliri gibi belirli demografik faktörlerin, tüketici pazarlama etiği algısı üzerindeki önemli farklılıkları incelemiştir. Çalışma ayrıca pazarlama karması üzerindeki tüketici duyguları ile tüketicinin pazarlama etiği algısı arasındaki ilişkiyi de ölçmeye çalışmıştır. Nijerya'dan 227 ve Türkiye'den 140 olmak üzere toplam 367 katılımcıdan veri toplanmıştır. Veri toplama için çevrimiçi bir anket toplama aracı olan Google anket formu kullanılmıştır. Demografik değişkenlerin (cinsiyet yaşı, eğitim düzeyi ve hane geliri) tüketicinin pazarlama etiği algısından farklı olup olmadığını test etmek için Bağımsız Örnekler T Testi ve Varyans Analizi ANOVA uygulanmıştır. Tüketici duyarlılığının tüketicinin pazarlama etiği algısını etkileyip etkilemediğini test etmek için Doğrusal Regresyon analizi yapıldı. Sonuçlar, her iki ülkede de pazarlama karmasının tüketici duyguları ile tüketicinin pazarlama etiği algısı arasında var olan öngörücü ilişkiyi doğrulamıştır. Bu bulgular mevcut literatüre değer katmayı amaçlamış olup; gelecekteki araştırmalar için faydalı veriler sağlayabilecektir. Çalışma sonunda ayrıca uygulamaya yönelik pratik çıkarımlar, kısıtlar ve gelecek çalışma önerileri paylaşılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9472
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10404760.pdf1.02 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.