Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/9424
Başlık: BİR ÖZEL EĞİTİM KURUMUNA DEVAM EDEN 6-13 YAŞ ARASI ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AHLAKİ YARGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Yazarlar: KORGAN, Sevgi
Anahtar kelimeler: Özel gereksinimli çocuk,
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu araştırma, bir özel eğitim kurumuna devam eden 6-13 yaş arası özel gereksinimli çocukların ahlaki yargı düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ili Üsküdar ilçesinde özel eğitim kurumuna devam eden 6-13 yaş arası çocuklar oluşturmakta olup örneklemi ise, bu evrende yer alan 57 çocuk oluşturmuştur. Çalışma kapsamında veriler 2020 yılı Mart ayında oluşturulan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Özel gereksinimli çocukların ahlaki yargı düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nicel araştırma desenleri içerisinde yer alan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda özel gereksinimli çocukların ahlaki yargı durumu puanlarında yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, doğum sırası, gereksinim türü, rehabilitasyon merkezine devam etme süresi, anne ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılaşma olup olmadığı araştırıldığından çalışmada nedensel karşılaştırma da yapılmıştır. Çalışmanın amacı ve alt amaçlarına ulaşmak için 6-13 yaş arası çocuklardan “Kişisel Bilgi Formu”, “Ahlaki Yargı Ölçeği”, kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi için öncelikle katılımcıların demografik özelliklerinin betimleyici istatistikleri verilmiştir. Verilerin normal dağılmamasından dolayı veri analizi sürecinde non parametrik analizler kullanılmıştır. Ahlaki yargı ölçeği puanının cinsiyete ve rehberlik araştırma merkezine devam etme süresi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılaşmanın olup olmadığını belirlemek amacıyla Mann Whitney U Testi, ahlaki yargı ölçeği puanının yaş, kardeş sayısı, doğum sırası, gereksinim türü, anne ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılaşmanın olup olmadığını belirlemek amacıyla Kruskal Walli H Testi yapılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda özel eğitim kurumuna devam eden 6-13 yaş arası özel gereksinimli çocukların ahlaki yargı puanlarının “yüksek” düzeyde olduğu görülmektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/9424
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10395479.pdf1.64 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.