Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8966
Title: Ö!RETMENLERN KİŞLER ARASIÖ Z YETERLKLER LE KENDLERNE SAYGI ARASINDAK L"KNN NCELENMES
Authors: ÖZCAN, Fuzuli
Keywords: kiileraras öz yeterlik
kendine saygı
öz yeterlik inancı
Issue Date: 2015
Abstract: Yaplan bu aratrmada retmenlerin kiiler aras z-yeterlikleri ile kendilerine sayg arasndaki iliki incelenmitir. Bunun iin !stanbul !li / Maltepe !lesinde ortaretim kurumlarnda alan 285 retmene Kiisel Bilgi Formu, Kiiler Aras z Yeterlik lei (KY) ile Kendine Sayg lei (KS) uygulanmtr. Aratrmann analiz almasnda dalmlarn normalliine baklarak normal dalm iin !likisiz grup t testi, tek ynl varyans analizi (ANOVA) testi, normal olmayan dalm iin non -parametric Mann Whitney-U testi, non -parametricKruskal Wallis H testi ile iki lek arasndaki karlatrma iin Pearson ˙arpm Moment Korelasyon Analizi kullanlmtr. Anlamllk ,05 dzeyinde denenmitir. Dier dzeyler ilgili izelgelerde belirtilmitir. Bu almann sonularna gre; retmenlerin kiiler-aras z yeterlik inanlar ve retmenlerin Kendilerine Sayglarnn yksek olduu grlmtr. retmenlerin Kendilerine Sayglar arttka retmenlerin kiiler-aras z yeterlik inanlarnn artt grlmtr. Kadn retmenlerin erkek retmenlere nazaran meslektalardan elde edilen destee ilikin z yeterlik inanlarnn daha yksek olduu ve kadn retmenlerin kendilerine sayglarnn erkek retmenlere gre daha yksek olduu tespit edilmitir. Salk Meslek Lisesinde alan retmenlerin, Anadolu Lisesinde ve mam Hatip Lisesinde alan retmenlere gre Meslek Lisesinde alan retmenlerin de mam Hatip Liselerinde alan retmenlere gre snf ynetiminde alglanan z yeterliklerinin daha yksek olduu grlmtr. Ayrca Meslek Lisesinde alan retmenlerin ˙ok Programl Lise ve mam Hatip Liselerinde alan retmenlere gre idarecilerden elde edilen destee ilikin alglanan öz yeterlik inanlarnn daha yksek olduu sylenebilir
URI: http://hdl.handle.net/11547/8966
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10076180.pdf5.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.