Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/8429
Title: | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİNDİJİTAL BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ |
Authors: | KAYMAL, Beyza |
Keywords: | : Okul öncesi öğretmenliği dijital bağımlılık bağımlılık |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | Dijital araç, gereç ve uygulamaların gün geçtikçe değişik tür, kapsam ve etkide olanlarının üretiliyor ve kullanılıyor olmasının dijital bağımlılığı da güncel çalışmalarla incelenmesini bir zorunluluk olarak ortaya koymaktadır. Böyle bir rolü üstlenme niyetiyle bu çalışma gerçekleştirilmiştir Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılık seviyelerini ortaya koymak ve bu bağlamda demografik değişkenlerin öğretmenlerin dijital bağımlılıklarında anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenyurt ilçesinde okullarda görev yapan 120 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada demografik bilgi formu ve dijital bağımlılık ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına sayısal ifade olarak girilmiş ve bu veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı (SPSS 25) kullanılarak istatistiksel analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılık puanlarının sosyo-ekonomik durum, en çok kullanılan dijital araç, dijital aracı kullanım amacı, günlük ortalama internet kullanma süresi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/8429 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10327649.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.