Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/7095
Başlık: AN INVESTIGATION OF CONSUMER BUYING BEHAVIOUR IN INTERNATIONAL LUXURY FASHION BRANDS IN AZERBAIJAN
Yazarlar: babayev, rauf
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu çalışmada, lüks ürünlerin "Neden" temelli satın alma davranışını modellemek ve karar verme sürecini bulmak amaçlanmıştır. Önerilen model, davranışsal sebep teorisi kullanarak algılanan değerler, nedenler, genel sebepler ve davranış belirleyici faktörlerde davranışsal niyet arasındaki ilişkileri açıklamaya çalışır. Davranışsal Sebep Teorisi, geleneksel davranışsal niyet modellerinden biri olan Planlı Davranış Teorisi'nin bir uzantısı olarak geliştirilmiştir. Planlanan Davranış Teorisi'ne “Sebep” faktörünü dahil ederek satın alma davranışını lüks ürünlerden talep görmekte olan ürünlerle modellemek, davranışın daha iyi bir açıklamasını sağlar. Bu çalışmada, Davranışsal Sebep Teorisinin aksine, algılanan değerlerin genel motiflerin etkisinde düzenleyici bir rol oynadığı öne sürülmektedir. Göstergeleri ve kavramları ölçmek için kavramları arasındaki ilişki hakkında hipotezler öneren bu çalışma, lüks tüketimde satın alma davranışını modellemek için teorik bir çerçeve olarak düşünülebilir. Çalışma, Azerbaycan’ın tüketici satın alma davranışını ve karar alma sürecini bulmayı amaçlamaktadır. Örnek çalışmada anketlere, görüşmelere ve ikincil araştırmalara dayanan ampirik bulguların sonuçları, geleneksel tüketici satın alma davranış modeli ve karar alma süreci kullanılarak analiz edildi. Bu raporda, tüketici satın alma davranışını etkileyen karar alma sürecinin her aşamasında önemli faktörler vurgulanacak ve tartışılacaktır. Azerbaycan, Türkiye ve mevcut lüks piyasasını inceleyerek komşulara bakarak, büyüyen lüks pazarlar hakkında kısa bir çalışma yapacağız. Bu araştırma lüks markaların perakende büyümesi için ön koşulların yanı sıra Azerbaycan pazarında başarılı bir girişimi sağlamak için başarı ve başarısızlık faktörlerinin bir analizine dayanmaktadır. Çalışma ayrıca, Azerbaycan'daki moda şirketlerinin uluslararası aşmasını etkileyebilecek dış ve iç çevresel faktörlere de bakmaktadır. Rapor, Azerbaycan'da lüks moda pazarına girmek isteyen uluslararası lüks moda markalarının destekleyebileceği bilgilendirici bir çerçeve olarak sunulmaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7095
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10277813.pdf2.15 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.