Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5372
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorObuz, Mesut-
dc.date.accessioned2020-01-23T07:29:48Z-
dc.date.available2020-01-23T07:29:48Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5372-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ergenlerde korku düzeyi ile riskli davranışlar ve duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni tabakalandırma yöntemi ile 2018–2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Avcılar ilçesinde farklı tür liselerde okuyan öğrenciler evreninde 475 öğrenciden oluşan örneklemdir. Araştırmada kişisel bilgi formu ile Korku Tarama Ölçeği, Riskli Davranışlar Ölçeği (RDÖ) ve Duygu Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. 2018–2019 eğitim-öğretim yılı içinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS 21.0 programına girilmiş ve veri kontrolü yapıldıktan sonra analizlere geçilmiştir. Demografik özelliklerin betimsel yorumları yapılıp frekans ve yüzde dağılımları çıkarılmıştır. Ölçek maddeleri ile ilgili aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri saptanmıştır. Ölçek puanlarının demografik değişkenlerle anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığını anlamak için t testi ve ANOVA yapılmıştır. Ayrıca değişkenler ile ölçek arasında korelasyon analizi ve göreli etkiyi tespit etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<,05 alınmıştır. Araştırma sonucunda Korku tarama ölçeği ile Riskli davranışlar ölçeği ve duygu düzenlemeölçeği arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Riskli davranışlar ölçeği ile duygu düzenleme ölçeği arasında ise negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Tehlike ve Ölüm Korkusu, Bilinmeyen Korkusu, Tıbbi Korkular, Sosyal Korkular, Hayvan Korkuları, Aile Korkuları, Yaralanma Korkularının duygu düzenlemelerini yordamasına ilişkin çoklu regresyon analizi sonuçları incelendiğinde; anlamlı bir ilişki olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Antisosyal davranışlar Alkol Kullanımı, Sigara Kullanımı, İntihar Eğilimi, Beslenme Alışkanlşıkları, Okul terkinin duygu düzenlemelerini yordamasına ilişkin çoklu regresyon analizi sonuçları incelendiğinde; anlamlı bir ilişki olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Standardize edilmiş regresyon katsayısına göre, yordayıcı değişkenlerin duygu düzenlemeleri üzerindeki göreli önem sırası; sigara kullanımı, intihar eğilimi, alkol kullanımı, okul terki beslenme alışkanlıkları ve antisosyal davranışlardır. Regresyon katsayılarının anlamlılığına ilişkin t testi sonuçları incelendiğinde sigara kullanımı negatif yönlü önemli (anlamlı) bir yordayıcı olduğu görülmüştür. Diğer değişkenlerin anlamlı bir ilişkisi bulunmamıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKorkutr_TR
dc.subjectRiskli Davranışlartr_TR
dc.subjectDuygutr_TR
dc.subjectDuygu Düzenlemetr_TR
dc.subjectErgenlerde Duygu Düzenlemetr_TR
dc.subjectFeartr_TR
dc.subjectRisky behaviorstr_TR
dc.subjectEmotiontr_TR
dc.subjectEmotion regulationtr_TR
dc.subjectEmotion regulation in adolescentstr_TR
dc.titleERGENLERDE KORKU DÜZEYİ İLE RİSKLİ DAVRANIŞLAR VE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe aim of this study is to determine the relationship between fear level, risk behaviors and emotion regulations in adolescents. The relational survey model was used in the study. The scope of this research constitutes of a sample of 475 students enrolled in different high schools in the Avcılar district of Istanbul during the 2018-2019 academic year. The Fear Screening Scale, Risky Behavior Scale (RDRS) and Emotion Regulation Scale were used in the study. The research was conducted in the 2018-2019 academic year. The data were entered into the SPSS 21.0 program and after the data control, the analyses were started. Descriptive interpretations of the demographic characteristics were made and frequency and percentage distributions were obtained. Arithmetic mean and standard deviation values of the scale items were determined. The t-test and ANOVA were used to determine whether the scale scores made a significant difference with demographic variables. In addition, the correlation analysis between variables and scale, as well as the regression analysis were performed to determine the relative effect. The significance level was taken as p <.05. As a result of the research, a significant positive correlation was found between the Fear Screening Scale, Risk Behavior Scale and Emotion Regulation Scale. A significant negative correlation was found between the Risk Behaviors Scale and Emotion Regulation Scale. When the results of the multiple regression analysis on the fear of danger and death, unknown fear, medical fear, social fear, animal fear, family fear, injury fear predicted emotion regulation; there was no significant relationship. When the results of multiple regression analysis on antisocial behaviors of alcohol use, smoking, suicidal tendency, nutrition habits, school leaving predicted emotion regulation ; it was found that there is a significant relationship. According to the standardized regression coefficient, the relative importance order of the predictive variables on emotion regulation; smoking, suicidal tendency, alcohol use, school dropout, eating habits and antisocial behavior. When the results of the t test regarding the significance of the regression coefficients were examined, it was found that smoking was a significant negative predictor. There was no significant relationship between the other variables.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber152tr_TR
dc.identifier.bibliographictagObuz, Mesut, ERGENLERDE KORKU DÜZEYİ İLE RİSKLİ DAVRANIŞLAR VE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10282035.pdf1.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.