Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2311
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHasan, Mashal-
dc.date.accessioned2019-05-29T06:45:56Z-
dc.date.available2019-05-29T06:45:56Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2311-
dc.description.abstractGünümüzde, pazarlamanın büyük bir bölümü online alışverişe doğru geçmiş durumda. İnsanlar fiziksel olarak bir mağazaya gidip, alışveriş yaparak zaman harcama lüksüne sahip değiller ve bu yüzden birçoğu online alışverişe mecbur durumdalar. İnsanlar online alışveriş yaparken çoğunlukla ürünlerin fotoğraflarına denk gelirler, ve bu fotoğraflar ürünler hakkında karar vermeleri için insanların görme duyusu rolünü üstlenir. Bu araştırmada online alışverişin giyim sektörü üzerine yoğunlaşıp, analiz yapabilmek için iki ana değişken belirlendi; kıyafetlerin fotoğrafları ve kıyafet fotoğraflarındaki modeller. Çalışma bu iki değişkenin müşterilerin davranışları üzerinde etkisi olup olamdığını belirleyecek. Bu değişkenleri hesapyalabilmek için cinsiyet, yaş, gelir düzeyi ve meslek gibi demografik değerler de göz önüne alındı. Çalışma için özel olarak anket hazırlanıp kullanıldı. 266 kişinin yanıtları numune olarak alınıp, veriler SPSS programı kullanılarak analiz edildi.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectFotoğrafçılıktr_TR
dc.subjectModatr_TR
dc.subjectOnline Pazarlamatr_TR
dc.subjectSatınalma Davranışlarıtr_TR
dc.subjectTüketici Davranışlarıtr_TR
dc.subjectOnline Alışveriştr_TR
dc.subjectPhotographytr_TR
dc.subjectFashion Brandtr_TR
dc.subjectOnline Marketingtr_TR
dc.subjectBuying Behaviortr_TR
dc.subjectConsumer Behaviortr_TR
dc.subjectOnline Shoppingtr_TR
dc.titlePHOTOGRAPHY’S ROLE ON A FASHION BRAND’S MARKETING ON AN ONLINE PLATFORMtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn this era of marketing, a substantial amount of it has migrated to online platforms. Customers these days don’t have the luxury of time and actually going to a physical store to shop, so a lot of them have become dependent and addicted to online shopping. When people shop online, they mostly come across pictures of products displayed to them on the websites and they mostly have to depend on their “sense of sight” to make a consumer preference about a particular product. This research is concentrated upon a clothing line’s online shopping, and two variables have been selected to analyze the results; pictures of the clothes and model in the pictures of clothes. The aim of the study will determine whether these variables affect buying behaviors of customers or not. To measure these variables, some demographic variances were considered like gender, age, income and profession. The purpose of this study has been investigated through an articulated questionnaire. The sample size was 266 respondents and the collected data was analyzed over SPSS program.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber96tr_TR
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
502079.pdf2.96 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.