Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1817
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Hakan-
dc.date.accessioned2019-05-10T09:15:52Z-
dc.date.available2019-05-10T09:15:52Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1817-
dc.description.abstractYapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve bu yöntemler doğrultusunda bir oyun geliştirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectYapay Zekatr_TR
dc.subjectSezgisel Algoritmatr_TR
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıtr_TR
dc.subjectHapis Tavlası Oyunutr_TR
dc.subjectDerinlik Öncelikli Aramatr_TR
dc.subjectArtificial Intelligencetr_TR
dc.subjectHeuristic algorithmtr_TR
dc.subjectComputer Gamestr_TR
dc.subjectPrison Backgammon Problemtr_TR
dc.subjectDepth-First Searchtr_TR
dc.titleHAPİS TAVLASI (BACKGAMMON PRISON) OYUN YAZILIMININ GELİŞTİRİMİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolArtificial Intelligence is one of the most popular branches of the computer science and it aims to make machines act intelligently, rendering them able to cope with more in number and more complex problems by themselves. Without a doubt, one of the most active sectors which aid artificial intelligence development today is the video game sector, which created programs that can be at world chess champion sand checkers masters. This work is a quest motivated by these causes, which first identifies artificial intelligence, then explain the computation methods that aid artificial intelligence science and a game has been programmed in line with these methods.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber89tr_TR
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
329413.pdfTez dosyası2.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.