Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1817
Title: HAPİS TAVLASI (BACKGAMMON PRISON) OYUN YAZILIMININ GELİŞTİRİMİ
Authors: Şahin, Hakan
Keywords: Yapay Zeka
Sezgisel Algoritma
Bilgisayar Oyunları
Hapis Tavlası Oyunu
Derinlik Öncelikli Arama
Artificial Intelligence
Heuristic algorithm
Computer Games
Prison Backgammon Problem
Depth-First Search
Issue Date: 2013
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: Yapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve bu yöntemler doğrultusunda bir oyun geliştirilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1817
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
329413.pdfTez dosyası2.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.