Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/1813
Başlık: | SİVİL HAVACILIK KALİTE SİSTEMLERİNDE TEKNİK PERSONELİNİN YETKİLENDİRİLMESİ |
Yazarlar: | Turan, Ercüment |
Anahtar kelimeler: | Türk Sivil Havacılık Otoritesi Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi Amerika Birleşik Devletleri Sivil Havacılık Otoritesi Birleşik Havacılık Otoriteleri Lisans Turkish civil aviation EASA FAA JAA Licence |
Yayın Tarihi: | 2014 |
Yayıncı: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
Özet: | Kalitenin tanımı, bilim adamların yapmıĢ olduğu çalıĢmalara göre farklılık göstermektedir. Bu tanımlamaların buluĢtuğu ana nokta müĢteri olmaktadır. MüĢterinin isteği ve beklentileri kalite tanımlamalarını Ģekillendirmektedir. Bir lira verdiğiniz bir tükenmez kalemi kullanma süresi hakkındaki beklenti, o kalemin kalitesini belirlemektedir. Beklentiniz bir hafta iken tükenmez kalemi iki ay kullanmanız, o kalemi kaliteli kılar. Kısaca; “kalite, müĢterilerin beklentilerini karĢılamak veya beklentilerin üstünde bir hizmet sunmaktır‟‟ denilebilinir. Bu kavram dahilinde Sivil Havacılıkta Kalite nasıl Ģekillenmektedir? Bu sorunun yanıtı için can güvenliği faktörünün kalite tanımlamasında nerede olduğunu bilmek gerekir. Kısaca hiçbir müĢteri varmak istediği yere hayatını kaybederek gitmek istemez. Havayolu seyahati sırasında hizmetin mükemmelliği bir kalite kıssası olmakla birlikte, müĢterinin sevenlerine zamanında kavuĢması, havacılıkta kalitenin tanımlamasını belirler. Havacılık bünyesinde çalıĢanların büyük bölümü “Havacılıktaki kurallar kan ile yazılmıĢtır” cümlesini sıkça kullanırlar. Bunun nedeni, yapılan hatalar neticesinde gerçekleĢen kazalarda ölüm ve yaralanmaların büyük boyutta olmasıdır. Kazaları önlemek amacıyla yapılan „Kaza Kırım AraĢtırmaları‟ sonucu havacılık kuralları ortaya çıkmaktadır. Bu kurallar havacılıkta kullanılan kalite sistemlerinin ana dayanak noktası olmaktadır. Bu bağlamda Türk Sivil Havacılık camiasında faaliyet gösteren firmaların uçuĢ emniyeti konusunda en üst seviyede olması için Türk Sivil Havacılık sisteminin yeniden yorumlanırken, gözden kaçan bir hususu inceleme ve değerlendirme fırsatına sahip olduk. Bu değerlendirmemizde teknik personelin lisanslandırılmasının ICAO (BirleĢmiĢ Milletler Sivil Havacılık Örgütü) lisanslandırma sisteminden, JAA (BirleĢik Havacılık Otoriteleri ) lisanslandırmasına geçiĢte, uçak bakımında önemli bir yer alan komponent bakımında çalıĢan teknisyenlerin yetkilendirilmesinde boĢluk oluĢmuĢ durumdadır. Kanat üstü tabir edilen ( on-Wing ) lisanslandırma adımları tamamlanmıĢken, kanat altı tabir edilen (Off-Wing) lisanslandırma için bir adım söz konusu değildir. Bu konunun yeni bir kural yazımının kanla gerçekleĢmemesi için acilen tamamlanması gerektiği inancındayız. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1813 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tezler -- Thesis |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
376741.pdf | Tez Dosyası | 2.18 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.