Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/1525
Başlık: ZAMAN SERİLERİ VE SATIŞ VERİLERİNE UYGULANMASI
Yazarlar: Koçak, Biray
Anahtar kelimeler: Correlogram
Stationarity
Time Series
Akaike Information Criterion
Schwarz Information Criterion Korelogram
Durağanlık
Zaman serileri
Akaike Bilgi Kriteri
Schwarz Bilgi Kriteri
Yayın Tarihi: 2012
Yayıncı: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Özet: With that work called “Time series and application to sales data”, it is tried to make a suitable guess model by analyzing the data of Danone Hayat A.Ş 2004-2010 sale data on the basis of liter. During the stagnation stage of the sequence correlogram and root analyses are performed. Same sequence is analyzed by the help of Eviews 5,1 computer software package. At the end of the survey, it is seen that natural logarithmic demijohn sale sequences is at its own level and in the first gap it is not constant and it is also seen that when the second gap is taken, the constant is obtained. The sequence of which the second gap is taken is shown on the basis of time-way graphs and correlogram. When the constant is provided, the guessed model is formed by taking the second gap. The suitability of the model is observed by the correlogram, Akaike information criteria (AIC) and Schwarz information criteria (SIC) merits.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1525
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
ZAMAN SERİLERİ VE SATIŞ VERİLERİNE UYGULANMASI .pdfYüksek Lisans Tez Dosyası1.45 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.