Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/11103
Title: ORYANTİRİNG SPORCULARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ İLE LİDERLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Authors: ERDOĞAN, Ahmet
Issue Date: 2024
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu çalışmanın amacı 18 yaş ve üstü oryantiring sporcularının harita okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bağımsız değişkenlere göre oryantiring sporcularının harita okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamalarının farklılaşıp farklılaşmadığının değerlendirilmesidir. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu, Harita Okuryazarlık Ölçeği ve Öz Liderlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde, 436 katılımcıya ulaşılmış ölçeklerin tamamı değerlendirmeye alınmıştır. Harita okuryazarlık ölçeği puanları ile öz liderlik ölçeği puanları arasında genel olarak istatistiksel olarak anlamlı, pozitif düşük düzeyde ilişki bulunmuştur. Harita okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamalarının cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmektedir. Bununla birlikte katılımcıların harita okuryazarlık ölçeği ve öz liderlik ölçeği puan ortalamaları yaşlarına, eğitim düzeylerine, aile yapısına, anne ve baba eğitim düzeyine, yaşamının çoğunu geçirdiği yere, doğa ve/veya doğa olaylarına ilgisi olup olmamasına, coğrafi bilgilere ilgisi olup olmamasına ve topluluk içinde kendini nasıl tanımladığına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11103
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10619419.pdf856.41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.