Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10857
Başlık: Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme
Yazarlar: UYSAL, Aslı
Yayın Tarihi: 2021
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisinin öğretimiyle ilgili yazılan tezlerin incelenmesi amacı ile yapılan bu çalışma nitel bir çalışmadır. Araştırmada 01.04.2021 ve 15.04.2021 tarihleri arasında Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden ulaşılabilen tezler incelenmiştir. Tezlerin incelenmesi sırasında doküman analizi kullanılmıştır. Verilerin analizi lisansüstü tezlerde; “tür, yıl, üniversite, ana bilim dalı/enstitü, yöntem, desen, veri toplama araçları” başlıklarına göre gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda ortaya çıkan bulgulara göre 47 yüksek lisans, 19 doktora tezi olmak üzere toplam 66 lisansüstü teze ulaşılmıştır. Ulaşılan bu tezlerden en fazla tezin 2019 yılında yazıldığı, en fazla tez yazılan üniversitenin Gazi Üniversitesi olduğu, tezlerin en fazla Türkçe eğitimi ana bilim dalında ve eğitim bilimleri enstitüsünde yazıldığı tespit edilmiştir. Tezlerde en fazla nitel ve karma yöntemlerin, en fazla doküman incelemesi deseninin, ve veri toplama aracı olarak da en çok dokümanların kullanıldığı belirlenmiştir. Ulaşılan bütün bu sonuçlar 1 Öğretim Görevlisi, Gazi Üniversitesi, Ankara, [email protected] Orcid ID: 0000- 0002-7866-5526 2 Gazi Üniversitesi, Ankara, [email protected] Orcid ID:0000-0002-2981- 6017 Geliş Tarihi: 09.09.2021-Kabul Tarihi: 23.09.2021 Kaynak Gösterme: Uysal, A., ve Zorpuzan, S. (2021). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme. Aydın TÖMER Dil Dergisi, 6(2), 251-283. DOI: 10.17932/IAU.TOMER.2016.019/tomer_v06i2005 252 Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Eğitimi Üzerine Değerlendirme literatürdeki çalışmalarla karşılaştırılmış ve yabancılara Türkçe öğretimi alanında yazma becerisinin öğretimine yönelik çalışmaların daha da artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10857
Koleksiyonlarda Görünür:Untitled

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
670.pdf794.57 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.