Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10760
Başlık: ERGENLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI VE İYİ OLUŞ İLİŞKİSİNDE DUYGU DÜZENLEMENİN ARACI ROLÜNÜN İNCELENMESİ
Yazarlar: İŞ VARDARLI, Ceyda
Yayın Tarihi: 2023
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu araştırmanın temel amacı, ergenlerde internet bağımlılığı ve iyi oluşu arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin aracı rolünün incelenmesidir. Bununla birlikte internet bağımlılığının iyi oluşla ve duygu düzenleme ile arasındaki ilişkisi, tüm bunların demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinde eğitim gören 400 (235 kadın 165 erkek) gönüllü lise öğrencisi oluşmaktadır. Araştırmada “Demografik Bilgi Formu”, “İnternet Bağımlılığı Testi”, “EPOCH, Ergenler İçin 5 boyutlu İyi Oluş Ölçeği” ve “Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği” ergenlere uygulanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizinde SPSS 27 kullanılmıştır. Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi ile ölçüm araçlarına ait puanların birbiri arasındaki ilişkisi değerlendirilmiştir. Bağımsız Örneklemler t-testi ile ölçüm araçlarının cinsiyete göre karşılaştırılması, ANOVA ile sınıf değişkenini göre karşılaştırılması yapılmıştır. İnternet bağımlılığının iyi oluş ile arasındaki ilişkide ergen duygu düzenleme becerilerinin aracı rolünü test etmek için Hayes Process Macro 3.5 kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda internet bağımlılığıyla iyi oluş arasındaki ilişkide işlevsel duygu düzenlemenin tam aracı rolü olduğu, internet bağımlılığının, işlevsel duygu düzenleme becerileriyle pozitif yönlü anlamlı ilişkisinin olduğu, internet bağımlılığı ve iyi oluş ilişkisinde negatif anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Elde dilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10760
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10574718.pdf1.74 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.