DSpace Repository

TÜRKİYE’DE YABANCILARA ARAPÇA ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM SETLERİNDE YER ALAN YAZMA ETKİNLİKLERİNİN AVRUPA ORTAK BAŞVURU METNİNE UYGUNLUĞUNUN İNCELENMESİ (B1 SEVİYESİ)

Show simple item record

dc.contributor.author EROL, Gülsüm
dc.date.accessioned 2023-06-15T10:56:32Z
dc.date.available 2023-06-15T10:56:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9560
dc.description.abstract Köklü bir dil olan Arapçayı öğrenmek isteyenlerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Ülkemizde de yabancı dil olarak Arapça öğretimi oldukça önemli bir yere sahiptir. Bütün yabancı dillerin öğretiminde olduğu gibi Arapça öğretiminde de okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerilerini geliştirmek temel hedeftir. Dört temel dil becerisinden en son gelişen ve kazanılması en zor olan beceri yazma becerisidir. Yabancı dil öğretiminde standart sağlayabilmek amacıyla AOBM (Avrupa Ortak Başvuru Metni) hazırlanmıştır. AOBM’de öğrenme alanları A1, A2, B1, B2, C1, C2 olarak seviyelendirilmiştir. Bu çalışmamızda ülkemizde ana dili Arapça olmayanlar için hazırlanmış ve kullanılan üç tane dil öğretim setinin (Silsiletü'l Lisan, Miftahu’l Arabiyye ve el-Arabiyye Beyne Yedeyk) B1 seviyesi ya da B1 seviyesinin muadili olan, orta seviye birinci kısım kitaplarında bulunan yazma etkinliklerinin AOBM’ye uygunluğu incelenmiştir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Dil Olarak Arapça Öğretimi tr_TR
dc.subject Yazma Becerisi tr_TR
dc.subject B1 Seviyesi tr_TR
dc.subject Yazma Etkinlikleri tr_TR
dc.subject Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni tr_TR
dc.title TÜRKİYE’DE YABANCILARA ARAPÇA ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM SETLERİNDE YER ALAN YAZMA ETKİNLİKLERİNİN AVRUPA ORTAK BAŞVURU METNİNE UYGUNLUĞUNUN İNCELENMESİ (B1 SEVİYESİ) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account