Abstract:
Köklü bir dil olan Arapçayı öğrenmek isteyenlerin sayısı her geçen gün artmaktadır.
Ülkemizde de yabancı dil olarak Arapça öğretimi oldukça önemli bir yere sahiptir.
Bütün yabancı dillerin öğretiminde olduğu gibi Arapça öğretiminde de okuma,
yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerilerini geliştirmek temel
hedeftir. Dört temel dil becerisinden en son gelişen ve kazanılması en zor olan beceri
yazma becerisidir. Yabancı dil öğretiminde standart sağlayabilmek amacıyla AOBM
(Avrupa Ortak Başvuru Metni) hazırlanmıştır. AOBM’de öğrenme alanları A1, A2,
B1, B2, C1, C2 olarak seviyelendirilmiştir. Bu çalışmamızda ülkemizde ana dili
Arapça olmayanlar için hazırlanmış ve kullanılan üç tane dil öğretim setinin
(Silsiletü'l Lisan, Miftahu’l Arabiyye ve el-Arabiyye Beyne Yedeyk) B1 seviyesi ya
da B1 seviyesinin muadili olan, orta seviye birinci kısım kitaplarında bulunan yazma
etkinliklerinin AOBM’ye uygunluğu incelenmiştir