dc.contributor.author |
Cansu, Rafet
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-11T11:14:48Z |
|
dc.date.available |
2020-01-11T11:14:48Z |
|
dc.date.issued |
2019-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5291 |
|
dc.description.abstract |
İnovasyon (Yenilik) kavramı; son yıllarda örgütler açısından önemli bir kavram
haline gelmiştir. Bu durumun en önemli sebebi, inovatif (yenilikçi yönetim)
uygulamaları doğru şekilde kullanan, üreten ve yöneten örgütlerin başarılı olmasıdır.
Bu önemden yola çıkarak araştırmada; inovatif özellikteki yöneticiler karşısında,
öğretmenlerin motivasyonlarının ve örgütsel bağlılıklarının nasıl etkilendiğini
belirlemek amaçlanmıştır.
Öncelikle; İnovasyon, Motivasyon, Örgütsel Bağlılık, “Eğitim Örgütlerinde Yenilik
ve Yenilikçi (İnovatif) Okul Yöneticileri”, “İnovatif Okul Yönetimi ile
Öğretmenlerin Motivasyonu İlişkisi” ve “İnovatif Okul Yönetimi ile Öğretmenlerin
Örgütsel Bağlılığı İlişkisi” ile ilgili kuramsal bilgiler verilmiştir. Daha sonra evren
olarak 2018-2019 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Avrupa Yakası Bahçelievler
ilçesinde yer alan devlet okullarının ilköğretim kademesinde görev yapan
öğretmenleri belirlenmiştir. Tesadüfi örnekleme yoluyla kura ile belirlenen 12 okulda
görev yapmakta olan 357 öğretmenden veri toplanmış olup 317 geçerli veri
analizlere dahil edilmiştir. Elde edilen yanıtlar bilgisayarda veri olarak “SPSS for
Windows 16.0” programına tanımlanmıştır. Ardından yapılan analizeler
doğrultusunda p<,05 değeri üzerinden anlamlı olup olmadığına bakılmıştır.
Örneklem grubunu oluşturan öğretmenlerin yönetici inovasyon yeterlilikleri ölçeği,
motivasyon ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği puanlarının normal dağılım gösterip
göstermediğinin incelendiği kolmogorovsmirnov-z testi uygulanmış; sonucuna göre
de yönetici inovasyon yeterliliği ölçeği ile örgütsel bağlılık ölçeği verilerinin
dağılımının normalden farklılaştığı, motivasyon ölçeği verilerinin ise normalden
farklılaşmadığı bulgularına ulaşılmıştır. Örneklem grubunu oluşturan öğretmenlerin
Yönetici İnovasyon Yeterlilikleri Ölçeği, Motivasyon Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık
Ölçeği’nden almış oldukları puanlar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını
belirlemek üzere Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayıları analizi
kullanılmıştır. Yapılan uygulamada inovatif yöneticiler karşısında öğretmenlerin
kendi algılarına göre motivasyon ve örgütsel bağlılık düzeylerini belirleme analiz
çalışması yapılmıştır. İlişkisel tarama yöntemiyle yapılan analiz sonuçlarına göre;
Yönetici İnovasyon Yeterlilikleri Ölçeği puanları ile Motivasyon Ölçeği puanları,
Yönetici İnovasyon Yeterlilikleri Ölçeği puanları ile Örgütsel Bağlılık Ölçeği
puanları arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
Diğer bir ifadeyle inovatif yönetici davranışları arttıkça öğretmenlerin motivasyon
düzeyleri ve örgütsel bağlılık düzeyleri artmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetici |
tr_TR |
dc.subject |
İnovasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Motivasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel Bağlılık |
tr_TR |
dc.subject |
Manager |
tr_TR |
dc.subject |
İnovation |
tr_TR |
dc.subject |
Motivation |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational Commitment |
tr_TR |
dc.title |
YENİLİKÇİ YÖNETİM ÖZELLİKLERİ GÖSTEREN OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMENLERİN MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARI ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The concept of innovation; has become an important concept for organizations in
recent years. The most important reason for this situation is the success of the
organizations that use, produce and manage the innovative applications correctly.
Based on this importance in the research; It is aimed to determine how teachers'
motivation and organizational commitment affect the face of innovative managers.
Firstly; Innovation, Motivation, Organizational Commitment, Örgüt Innovation in
Educational Organizations and Innovative School Principals ”, ov The Relationship
between Innovative School Management and Teachers 'Motivation” and “The
Relationship of Innovative School Management with Teachers' Organizational
Commitment, are given. Then, as a universe, the teachers of the primary schools of
the public schools in the Bahçelievler district of the European side of the city were
identified in the 2018-2019 academic year. Data were collected from 357 teachers
who were working in 12 schools which were determined by chance through random
sampling and 317 valid data were included in the analysis. The responses are defined
as ”SPSS for Windows 16.0 da in the computer. Then, in the light of the analyzes, it
was examined whether the significance was significant over the value of p <, 05.
Kolmogorovsmirnov-z test was applied to determine whether the teachers' scale of
innovation competence, motivation scale, and organizational commitment scale
scores showed normal distribution. According to the results, it was found that the
distribution of the organizational innovation scale and the organizational
commitment scale differed from the normal and the motivation scale data did not
differ from the normal. Spearman Row Differences Correlation Coefficients analysis
was used to determine whether there was a significant relationship between the
scores of the teachers who formed the sample group, the Executive Innovation
Competency Scale, the Motivation Scale and the Organizational Commitment Scale.
In the application, an analysis study was carried out to determine motivation and
organizational commitment levels of the teachers according to their perceptions.
According to the results of the analysis conducted by relational screening method; A
statistically significant positive correlation was found between the scores of the
Executive Innovation Proficiency Scale and the Motivation Scale scores, the
Organizational Commitment Scale scores of the Manager Innovation Proficiency
Scale and the scores of the Organizational Commitment Scale. In other words, as the
behaviors of innovative managers increase, the levels of motivation and
organizational commitment of teachers increase. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
77 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Cansu, Rafet, YENİLİKÇİ YÖNETİM ÖZELLİKLERİ GÖSTEREN OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMENLERİN MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARI ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |