DSpace Repository

SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİN MARKA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author Khankishiyeva, Tabassum
dc.date.accessioned 2020-01-08T06:27:46Z
dc.date.available 2020-01-08T06:27:46Z
dc.date.issued 2018-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/5264
dc.description.abstract Marka, ürün, hizmet veya kavramlardan açıkça ayırt edilen, kolayca iletilebilen ve genellikle pazarlanabilen bir ürün, hizmet veya konsepttir. Ayrıca marka, bir şirketin, organizasyonun veya bireyin onu deneyimleyen kişiler tarafından algılanma şeklidir. Marka bağlılığı ise tüketicinin sadece bulunduğu zamanda değil, ilerleyen zamanlarda da aynı markaya karşı olan olumlu tutumları sebebi ile o markayı diğerlerinden daha sık satın almaya devam etmesidir. Marka bağlılığına giden yol, marka bilinirliği, markaya olan güven, marka tavsiyesi gibi uzun bir süreçten geçmektedir. Marka bağlılığında sadece markanın kalitesi, bilinirliği, iletişimi gibi unsurlar yeterli olmamakla birlikte özellikle bazı ürün ve markalarda satış sonrası hizmetler de önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı satış sonrası müşteri hizmetleri ile marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırmada satış sonrası müşteri hizmetlerinin marka bağlılığı üzerinde etkisini ölçebilmek için cep telefonu kullanıcıları örneklem olarak seçilmiştir. Çalışma kapsamında örneklem olarak belirlenen İstanbul Aydın Üniversitesi öğrencileri arasında yapılan anket sonucunda, satış sonrası müşteri hizmetlerinin marka bağlılığını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Satış sonrası tr_TR
dc.subject Marka Bağlılığı tr_TR
dc.subject Müşteri Hizmetleri tr_TR
dc.subject After sale tr_TR
dc.subject Brand Loyalty tr_TR
dc.subject Customer Services tr_TR
dc.title SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİN MARKA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.description.abstractol Brand is a product, service or concept that is clearly distinguishable from products, services or concepts, easily communicable and generally marketable. Furthermore, the brand is the way a company, an organization, or an individual is perceived by those who experience it. Brand loyalty is the fact that the consumer continues to buy the brand more frequently than others because of its positive attitudes towards the same brand not only at the time it is found but also in the future. The road to brand loyalty goes through a long process such as brand awareness, trust in the brand, and brand advice. In the brand loyalty, not only the quality, recognition and communication of the brand are not sufficient, but also after - sales services in some products and brands are gaining importance. The main purpose of this study is to determine the relationship between after-sales customer service and brand loyalty. In this study, mobile phone users were selected as samples to measure the impact of after-sales customer service on brand loyalty. As a result of the survey conducted among the students of Istanbul Aydın University determined as a sample, it was found that after -sales customer service positively affected the brand loyalty. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 61 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Khankishiyeva, Tabassum, SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİN MARKA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(2018), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account