dc.contributor.author |
Khankishiyeva, Tabassum
|
|
dc.date.accessioned |
2020-01-08T06:27:46Z |
|
dc.date.available |
2020-01-08T06:27:46Z |
|
dc.date.issued |
2018-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5264 |
|
dc.description.abstract |
Marka, ürün, hizmet veya kavramlardan açıkça ayırt edilen, kolayca iletilebilen ve
genellikle pazarlanabilen bir ürün, hizmet veya konsepttir. Ayrıca marka, bir şirketin,
organizasyonun veya bireyin onu deneyimleyen kişiler tarafından algılanma şeklidir.
Marka bağlılığı ise tüketicinin sadece bulunduğu zamanda değil, ilerleyen
zamanlarda da aynı markaya karşı olan olumlu tutumları sebebi ile o markayı
diğerlerinden daha sık satın almaya devam etmesidir.
Marka bağlılığına giden yol, marka bilinirliği, markaya olan güven, marka tavsiyesi
gibi uzun bir süreçten geçmektedir. Marka bağlılığında sadece markanın kalitesi,
bilinirliği, iletişimi gibi unsurlar yeterli olmamakla birlikte özellikle bazı ürün ve
markalarda satış sonrası hizmetler de önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın temel
amacı satış sonrası müşteri hizmetleri ile marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi ortaya
koymaktır. Bu araştırmada satış sonrası müşteri hizmetlerinin marka bağlılığı
üzerinde etkisini ölçebilmek için cep telefonu kullanıcıları örneklem olarak
seçilmiştir. Çalışma kapsamında örneklem olarak belirlenen İstanbul Aydın
Üniversitesi öğrencileri arasında yapılan anket sonucunda, satış sonrası müşteri
hizmetlerinin marka bağlılığını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Satış sonrası |
tr_TR |
dc.subject |
Marka Bağlılığı |
tr_TR |
dc.subject |
Müşteri Hizmetleri |
tr_TR |
dc.subject |
After sale |
tr_TR |
dc.subject |
Brand Loyalty |
tr_TR |
dc.subject |
Customer Services |
tr_TR |
dc.title |
SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİN MARKA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Brand is a product, service or concept that is clearly distinguishable from
products, services or concepts, easily communicable and generally marketable.
Furthermore, the brand is the way a company, an organization, or an individual
is perceived by those who experience it. Brand loyalty is the fact that the
consumer continues to buy the brand more frequently than others because of its
positive attitudes towards the same brand not only at the time it is found but
also in the future.
The road to brand loyalty goes through a long process such as brand awareness,
trust in the brand, and brand advice. In the brand loyalty, not only the quality,
recognition and communication of the brand are not sufficient, but also after -
sales services in some products and brands are gaining importance. The main
purpose of this study is to determine the relationship between after-sales
customer service and brand loyalty. In this study, mobile phone users were
selected as samples to measure the impact of after-sales customer service on
brand loyalty. As a result of the survey conducted among the students of
Istanbul Aydın University determined as a sample, it was found that after -sales
customer service positively affected the brand loyalty. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
61 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Khankishiyeva, Tabassum, SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİN MARKA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(2018), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |