dc.contributor.author |
Yıldırır, Süleyman Can
|
|
dc.date.accessioned |
2019-12-23T07:09:23Z |
|
dc.date.available |
2019-12-23T07:09:23Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/5231 |
|
dc.description.abstract |
Mobil uygulamalar iletişim, eğitim, eğlence, alışveriş, seyahat, sağlık gibi birçok
farklı alanda hizmet vermektedirler. Mobil uygulamaların mal ve hizmetlerden farkı
ve en önemli özellikleri zaman ve mekân kısıtlaması olmadan, gerekli şartların
uygunluğuna göre (Mobil telefon, tablet, ağ bağlantısı vs.) kullanılabilir olmasıdır.
Bu çalışmanın amacı mobil uygulama tercihinde tüketicilerin kişilik özelliklerinin
mobil uygulama kullanımı ile ilişkisini belirlemek, kullanıcıların mobil uygulama
kullanımına faydacı ve hedonik güdülerin etkisini, mobil uygulamalara yönelik
algılanan faydayı ve algılanan kullanım kolaylığını, mobil uygulamalar ve
kullanımına ilişkin kullanıcıların sahip oldukları bilgi ve ilgi düzeyini, kullanıma
yönelik tutumu ve gerçekleşen kullanım arasındaki ilişkileri incelemektir.
Bu çalışmada öncelikle literatürde hedonik ve faydacı güdülerin ürün / hizmet
tercihine etkisini inceleyen çalışmalar incelenmiş ve ardından söz konusu güdülerin
mobil uygulama pazarlaması kapsamında kullanıcıların uygulama tercihlerine etkisi
araştırılmıştır.
Çalışmada kullanılan veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Soru formu dört
bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, demografik değişkenlere ilişkin bilgiler;
ikinci bölümde, mobil cihaz kullanıcılarının kullandıkları mobil uygulamalara
yönelik bilgiler; üçüncü bölümde, hedonik ve faydacı güdüler ve mobil uygulamalar
hakkında kullanıcıların bilgi düzeyini ölçmek için kullanılacak ifadeler; dördüncü
bölümde ise, mobil uygulama kullanıcılarının mobil uygulamalardan algıladığı fayda
ve kullanım kolaylığı, kullanımlarına yönelik tutumları, kullanım niyetleri ve
gerçekleşen kullanım durumlarını ölçen sorular bulunmaktadır. Örneklem seçiminde
kolayda örnekleme yöntemi uygulanmış ve 1050 veriye ulaşılmıştır.
Yapılan çalışma neticesinde, mobil uygulama geliştiren / kullanan işletmelerin /
kurumların, müşterilerinin / kullanıcıların uygulamalar ile ilgili düşünceleri hakkında
bilgi sahibi olmasının, kullanıcıları eğlendirebilecek, boş zamanlarını hoş
geçirmelerini sağlayacak ve bunların yanı sıra fayda sağlayabilecekleri uygulamalar
geliştirmelerinin pazarlama stratejileri açısından önem arz ettiği sonucuna
ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Hedonik Güdüler |
tr_TR |
dc.subject |
Faydacı Güdüler |
tr_TR |
dc.subject |
Mobil Uygulamalar |
tr_TR |
dc.subject |
Hedonic Motives |
tr_TR |
dc.subject |
Utilitarian Motives |
tr_TR |
dc.subject |
Mobil Applications |
tr_TR |
dc.title |
HEDONİK VE FAYDACI GÜDÜLERİN MOBİL UYGULAMA KULLANIMINA ETKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Mobile applications serve many different areas such as communication, education,
entertainment, shopping, travel, health. The most important feature of mobile
applications is that they can be used according to suitability of requirements (Mobile
phones, tablets, network connection, etc.) without time and space restrictions. The
purpose of this study is to determine the relationship between personal characteristics
of consumers and mobile application use, to determine the effects of utilitarian and
hedonic motives on mobile application use, perceived utility and perceived ease of
use for mobile applications, knowledge and interest level of mobile applications and
use, and the relationship between the attitude and actual use.
In this study, firstly the studies examining the effect of hedonic and utilitarian
motives on product / service preference in the literature were examined and then the
effects of the motives on the users’ application preferences were investigated within
the scope of mobile application marketing.
The data used in the study were collected by the questionnaire method. The
questionnaire consists of four parts. In the first part, there are questions about
demographic variables; in the second part, informations on the mobile applications
that mobile users use; in the third part, statements to be used to measure hedonic and
utilitarian motives, and users' knowledge level about mobile applications; in the
fourth and the last part, questions that measure the usefulness and ease of use of
mobile application users, their attitudes towards their use, their intentions to use and
the actual usage situations they perceive from mobile applications. The convenience
sampling method was used to select the sample and the sample number is set to
1050.
As a result of the study, it has been achieved that it is important for the marketing
strategies that the mobile application developers / employers should have
information about customers' / users' opinions on applications and have to develop
applications which entertain the users, to enjoy their leisure time and to benefit from
these applications. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
188 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Yıldırır, Süleyman Can, HEDONİK VE FAYDACI GÜDÜLERİN MOBİL UYGULAMA KULLANIMINA ETKİSİ(2018), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |