Abstract:
Bir çok sektörde kullanılan veri madenciliği hava yolu şirketleri açısında da büyük
potansiyel barındırmaktadır. Kritik öneme sahip müşteriye direkt dokunan stratejik
kararlarda, veri madenciliği yöntemleri etkin kullanılmaktadır. Verinin işlenip bilgiye
dönüştürülme sürecine veri madenciliği denir. Birliktelik kuralları ve Apriori algoritması
veri madenciliği alanında sıklıkla kullanılan yöntemlerdir.
Bu tez çalışmasında, öncelikle veri madenciliği açıklanmış ve çalışmada kullanılacak
yöntemler tanıtıldıktan sonra Türk Hava Yollarının 2016 yılı yaz ve kış dönemlerine ait
yolcuların biletleme verileri ele alınmıştır. Veri ön işleme ve temizleme süreçlerinden
sonra 2036113 satırdan oluşan uçuş biletleme verisine Birliktelik kuralları ve Apriori
Algoritması uygulanarak 824 adet kural ortaya çıkarılmıştır. Elde edilen kurallar
yorumlanarak ve kuralların etkileri değerlendirilerek müşteri deneyimine olumlu katkı
sağlayabilecek öneriler sunulmuştur.