dc.contributor.author |
Akın, Akıner
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-29T06:20:28Z |
|
dc.date.available |
2019-05-29T06:20:28Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2303 |
|
dc.description.abstract |
Hız ve tüketim, günümüz baş döndürücü dünyasında neredeyse kontrolden
çıkmış bir şekilde yaşantımızı denetim altına almaktadır. Teknoloji-Bilim-Sanat
(Tasarım) üçgeninde gelişmelere ve değişimlere tanıklık etmekteyiz. Bu
bağlamda tasarım süreci, gelişen teknoloji ile birlikte özellikle de fotoğraf
sanatındaki gelişme ile grid (iç içe geçmiş) bir yapı oluşturduğu
düşünüldüğünde arasındaki ilişkiyi inceleme gerekliliğinden doğmuştur.
Fotoğraf görüntü oluşturma tarihinde, gözlemci ile gözlemlenenin arasına giren
ilk teknolojik yaratıcı araçtır. Analog fotoğraf döneminde fizik kuralları ile
birlikte kimyasal bir süreç bulunurken, günümüzde bilgisayar teknolojisi bu
kuralları zenginleştirdi. Gözlemleme eylemini tasarımcı tasarım sürecine dahil
etmek zorundadır. Fotoğraf kamerası aracılığı ile kaydederek gözlemlediği ve
elde ettiği görüntü sonucu, tasarlama eyleminin dinamiklerini tasarımcı yeniden
kurgular. Sonuç bölümünde, fotoğrafik düşünme mantığının tasarımcı tarafından
ana fikri (konsept) anlatacağı bir rol üstlendiği anlatılmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Tasarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Tasarım süreci |
tr_TR |
dc.subject |
Görsel Deneyimleme |
tr_TR |
dc.subject |
Fotoğraf |
tr_TR |
dc.subject |
Fotoğraf Sanatı |
tr_TR |
dc.subject |
Kavramsal Sanat |
tr_TR |
dc.subject |
Designing |
tr_TR |
dc.subject |
Design Process |
tr_TR |
dc.subject |
Photography |
tr_TR |
dc.subject |
Art of Photography |
tr_TR |
dc.subject |
Conceptual Art |
tr_TR |
dc.title |
YENİ İLETİŞİM ORTAMLARININ ETKİSİYLE, TASARIM SÜRECİNDE FOTOĞRAF SANATININ ROLÜ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In today’s dizzying world, speed and consumption are controlling our lives in
way that is almost out of control. We are witnessing the developments and
alterations in the Technology-Science- Art (design) triangle. In this context, the
design process has relationship between the development of the technology and
the development of art of photography. Especially, this relationship becomes a
grid structure. In this reason, it is necessary to review the role of photography.
As a design tool camera is the first technological instrument that falls between
the observer and the observed. In the analog photography period, there was a
chemical process with physical laws. Nowadays, computer technology took a
different some alteration. Observation is an action that designer undoubtedly
joined in the design process by using camera recording. It can be said that the
designer has reconstructed the own dynamics of design action, which is the
image resulting and observed by through the photographic image. The examples
are given that iconic designers have taken place from the observation and
techniques of the abstract thinking by capturing photographic image. In the
conclusion section, it will be seen that the concept of photographic thinking
play a significant role for the designer who will be able to describe the main
idea. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
68 |
tr_TR |