dc.contributor.author |
Kapıcı, Serdar
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-14T11:56:59Z |
|
dc.date.available |
2019-05-14T11:56:59Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1925 |
|
dc.description.abstract |
Okullarda hem öğretmenler arasında hem de idareciler arasında çatışmalar
yaşanabilmektedir. Fakat yaşanan bu çatışmaların mümkün olduğu kadar etkili
şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Bu aşamada eğitim kurumlarının sağlıklı bir
şekilde eğitim vermeye devam edebilmesi için kullanılan yöntemlerin çatışmalara
etkili çözümler sunması gerekmektedir.
Bu çalışmada öğretmenlerin yaş grupları, kıdemleri, öğrenim durumları, medeni
durumları, cinsiyetleri, çatışma sebebi olabilecek olası durumları incelenmiştir.
Çalışma, 2013-2014 öğretim yılının ilk döneminde İzmir ili Balçova ilçesinde bulunan
ilköğretim kurumlarında görevli 301 öğretmenle yürütülmüştür. Çalışmada, Gümüşeli
(1994) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan “Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği’nden”
(Rahim Organizational Conflict Invertory) yararlanılmıştır. Sonuç olarak, İzmir ili için
araştırılan literatürlerde yapılan böyle bir çalışmaya rastlanmamıştır. Balçova
ilçesinde görevli olan öğretmenlerin yaş durumu % 40,9’u 41-50 yaş arasındadır.
Yaşı daha genç öğretmenlere oranla tecrübeleri doğrultusunda yaşanabilecek yada
yaşanan çatışmalara daha yumuşak tepkiler vermektedirler. Genel olarak
çalışmanın sonucunda anlamlı bir sonuca ulaşılmamıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Çatışma |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel Çatışma |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim Örgütleri |
tr_TR |
dc.subject |
Çatışma Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Conflict |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational Conflict |
tr_TR |
dc.subject |
Education Organizations |
tr_TR |
dc.subject |
Conflict Management |
tr_TR |
dc.title |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: İZMİR BALÇOVA ÖRNEĞİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Between teachers and administrators in schools of both conflicts arise. But these
conflicts experienced as much as possible needs to be managed effectively. At this
stage of training institutions to provide training in a healthy manner in order to
continue to provide effective solutions to the conflict of the methods used is
required.
In this study, teachers' age, seniority, education level, marital status, sex, possible
situations that may cause conflict are examined.
The study, the first period of the 2013-2014 academic year in schools located in
Izmir Balçova 301 officers was conducted with the teacher. In this study, Gumuseli
(1994), which adapted to Turkish by "Rahim Organizational Conflict of Scale"
(Rahim Organizational Conflict invertorynize) were used. As a result, the province of
Izmir investigated for such a study conducted in the literature was not found.
Balçova age of teachers state that the officers 40,9% are between 41-50 years of
age. Age compared to younger teachers in line with experience conflicts that may
arise or have to give smoother response. In general a significant conclusions can
not be reached as a result of study. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
95 |
tr_TR |