dc.contributor.author |
Güzel, Cem
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T07:42:54Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T07:42:54Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1844 |
|
dc.description.abstract |
Çalısmada, öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri “Matematik Kaygı Ölçeği”
(Elçin, 2015) kullanılarak tespit edilmistir. Öğrencilerin problem çözme becerilerini
tespit etmek için “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıstır. Arastırmanın örneklemi,
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı içinde Đstanbul Anadolu yakasındaki Tuzla ve Pendik
Đlçelerinde bulunan altı devlet lisesinden (Tuzla Anadolu Lisesi, Behiye-Nevhiz
Anadolu Lisesi, Tuzla Endüstri ve Meslek lisesi, Denizcilik Meslek Lisesi, Đmam Hatip
Lisesi, Pendik Anadolu Lisesi) lise 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden toplam 631
kisiden olusmaktadır.
Arastırma verileri; SPSS for Windows 15.0 istatistik paket programıyla analiz
edilmis olup, değiskenlerden normal dağılım gösteren ikili grupların karsılastırılmasında
bağımsız gruplar t testi, normal dağılım gösteren ikiden fazla grup karsılastırılmalarında
tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıstır. Arastırmanın bulgularına göre;
problem çözme becerileri alt boyut puanlarının tamamı matematik kaygısındaki toplam
varyansın yaklasık % 20 sini açıklamaktadır. Problem çözme becerileri alt boyutlarının matematik kaygısını yordamadaki göreli önem sırası; kaçınan, aceleci, düsünen, kendine
güven, planlı olduğu görülmektedir. Regresyon katsayılarının anlamlılığına iliskin t-testi
sonuçları incelendiğinde; sadece aceleci, düsünen, kaçınan ve kendine güven problem
çözme alt boyutlarının matematik kaygısı üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu
görülmektedir.
Arastırmanın diğer bulguları literatür ısığında tartısılarak yorumlanmıs ve ileride
yapılacak arastırmalara yönelik önerilerde bulunulmustur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik kaygısı |
tr_TR |
dc.subject |
Problem |
tr_TR |
dc.subject |
Problem çözme |
tr_TR |
dc.subject |
Günlük hayatta problem çözme |
tr_TR |
dc.subject |
Lise öğrenciler |
tr_TR |
dc.subject |
Maths |
tr_TR |
dc.subject |
Maths anxiety, problem |
tr_TR |
dc.subject |
Solving problem |
tr_TR |
dc.subject |
High school students |
tr_TR |
dc.subject |
Daily life |
tr_TR |
dc.title |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KAYGI DÜZEYLERİ İLE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study aimed to examine the relationship between high school students’ math
anxiety and problem solving skills in daily life.
In order to determine the participants’ math anxiety level they were given “Math
Anxiety Scale”. The “Problem Solving Scale” was utilized to determine the students’
daily life problem solving skills. The sample consists of 631 students from six state high
schools (Anatolian High School, Technical and Vocational High School, Maritime
Vocational High School, Imam-Hatip High school) in Tuzla and Pendik municipalities
in Istanbul.
The data was analyzed with SPSS-15 for Windows packet program. The data
from two group was analyzed with independent t-test and the data showing normal
distribution from more than two groups was analyzed with Anova analysis. The results
revealed that the problem solving skills altogether explained %20 of variance of math
anxiety. The factors of problem solving were ordered in relative importance to explain
the math anxiety are avoident, impulsive, reflective, self-confident, organized
approaches to problem-solving. The analyses regarding the results of t-test related the
significant value of the regression analysis of t-test showed that only the impulsive,
reflective and self-confident approaches to the daily life- problems have the significant
predictive factors for math anxiety.
The results of this study were discussed within the lines of related literature and
new suggestions were produced for the future research related the topic of this study. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
150 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Yüksek Lisans, Đsletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
Tez Danısmanı: Prof. Dr. Hamide ERTEPINAR
Kasım, 2014 |
tr_TR |