dc.contributor.author |
Çiçekli, Hamdi
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-11T07:23:41Z |
|
dc.date.available |
2019-05-11T07:23:41Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1841 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin bilişim
teknolojilerini eğitim ortamında kullanma durumlarını ve öğretmenlerin bu araçlara olan
tutumlarını belirlemektir.
Bu araştırmanın problem cümlesi, “Ortaokul branş öğretmenlerin bilişim teknolojilerini
kullanma düzeyleri nasıldır?” olarak belirlenmiştir.
Araştırmada nicel verilerinin analizi SPSS 16,0 paket programı ile yapılmış ve veriler
frekans, ortalama, standart sapma, One-Way Anova ve t-testi ile değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, öğretmenlerin bilişim teknolojileri araç gereçlerine karşı olumlu bir tutum
sergiledikleri gözlenmiştir. Bilişim teknolojileri araçlarının eğitim ortamında
kullanılması sayesinde öğrencilerin ilgi ve dikkatlerinin arttığı ve öğrenmede kalıcılığın
daha fazla olduğu belirtilmektedir. Aynı zamanda öğrenmenin kolaylaştığı, öğrencileri
yaratıcılığa sevk ettiği ve farklı bakış açıları kazandırdığı vurgulanmıştır. Eğitimde
görsellik ve işitsellik sağlayarak öğretimi zenginleştirdiği ve öğrenciler tarafından
kavranması zor ve karmaşık olan konuları işlemek için öğretmenlere büyük kolaylıklar
sağladığı görülmüştür. Bilgisayar yazılımlarını aktif bir şekilde kullanan öğretmenler
bilgisayardan korkmamakta ve eğitim ortamında da kullanmaktan çekinmemektedirler.
Ancak okulların alt yapısının bilgisayar ve internet kullanımına uygun yapılmadığı da
araştırma sonucunda tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim ve Öğretim Teknolojileri |
tr_TR |
dc.subject |
Bilişim Teknolojileri |
tr_TR |
dc.subject |
Tutum |
tr_TR |
dc.subject |
Training and Instructional Technologies |
tr_TR |
dc.subject |
Information Technologies |
tr_TR |
dc.subject |
Attitude |
tr_TR |
dc.title |
ORTAOKUL BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study is designed to determine the attitudes and the use of educational
Technologies of branch teachers who are at secondary schools
The problem sentence is determined as “How are the usage levels of secondary school
branch teachers information technologies?”
Analysis of quantitative data in the study have been made with SPSS 16, 0 packaged
software and data have been evaluated as frequency, mean, standart deviation, One-Way
Anova and t-Test.
Consequently, it has been observed that the teachers display a positive attitude to the
information technologies’ instruments. By means of using the information technologies’
instruments in educational environment it has been stated that the students’ attention
and notices are increased. Also it has been emphasized that the learning gets easy and
refers to creativity to the students and they gain different point of views. It has been
seen that it provides great ease to teachers for teaching lessons which are difficult and
complicated to comprehend by students and it enriches the learning by providing visual
quality and auditory in education. It has been seen that the teachers who are using
computer software actively are not afraid from computer and do not hesitate to use it in
educational environment. However it has been determined in the research result that the
schools’ infrastructure were not be made appropriate for computer and internet usage. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
98 |
tr_TR |