Abstract:
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin bilişim
teknolojilerini eğitim ortamında kullanma durumlarını ve öğretmenlerin bu araçlara olan
tutumlarını belirlemektir.
Bu araştırmanın problem cümlesi, “Ortaokul branş öğretmenlerin bilişim teknolojilerini
kullanma düzeyleri nasıldır?” olarak belirlenmiştir.
Araştırmada nicel verilerinin analizi SPSS 16,0 paket programı ile yapılmış ve veriler
frekans, ortalama, standart sapma, One-Way Anova ve t-testi ile değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, öğretmenlerin bilişim teknolojileri araç gereçlerine karşı olumlu bir tutum
sergiledikleri gözlenmiştir. Bilişim teknolojileri araçlarının eğitim ortamında
kullanılması sayesinde öğrencilerin ilgi ve dikkatlerinin arttığı ve öğrenmede kalıcılığın
daha fazla olduğu belirtilmektedir. Aynı zamanda öğrenmenin kolaylaştığı, öğrencileri
yaratıcılığa sevk ettiği ve farklı bakış açıları kazandırdığı vurgulanmıştır. Eğitimde
görsellik ve işitsellik sağlayarak öğretimi zenginleştirdiği ve öğrenciler tarafından
kavranması zor ve karmaşık olan konuları işlemek için öğretmenlere büyük kolaylıklar
sağladığı görülmüştür. Bilgisayar yazılımlarını aktif bir şekilde kullanan öğretmenler
bilgisayardan korkmamakta ve eğitim ortamında da kullanmaktan çekinmemektedirler.
Ancak okulların alt yapısının bilgisayar ve internet kullanımına uygun yapılmadığı da
araştırma sonucunda tespit edilmiştir.