Abstract:
Turizm aktiviteleri, insanların ihtiyaçlarının ve sosyalleşmesinin gelişmesi ile yavaş
yavaş günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Sürekli olarak değişen
turizm ihtiyaçları turizm ürünlerini benzersiz ve farklı yaptı. Zengin turizm kaynaklar
ve karakteristiklerine sahip etnik azınlık bölgeleri, yavaş yavaş turizmin geliştiği ve
ziyaretçiler için de daha çekiçi yerler haline geldi. XUAR Avrasya'da 5600
kilometreden fazla sınırlar içinde bulunan, Rusya, Kazakistan, Tacikistan, Pakistan,
Moğolistan, Hindistan ve Afganistan'a sınırı olan bir yerdir. çok eski zamandan beri
İpek Yolu olmuştur.
Günümüzde küreselleşmenin ve teknolojide ilerlemenin nedenile, dünya turizminin
yanı sıra XINJIANG’ın turizm endüstrileri de sürekli artması ancak bunun hakkında
düşünülmesi gereken bazısorunlar var. Bunun için turizm değerlerini kullanmayı,
onları geliştirmeyi ve fırsatlar yaratmayı öğrenmesi gerekir. Bu problemin
çözümünün temelinde uluslararası pazarlamanın üzerinde çalışılması gerekir. Bu tez
üç bölüm den oluşmaktadır.
Tezin birinci parçası iki bölümden oluşmaktadır. İçeriğinde seçilen konunun geçmişi,
literatür araştırmaları vardır. Tezin ikinci parçası çalışmanın ana temasının
belirlenmesi ve sorulması gereken soruları, öneminin araştırılması ve ortaya atılan
hipotezleri içerir. Üçüncü bölüm, bu bölüm aynı zamanda tezin en önemli parçasıdır,
biz veri ve istatistik modeller yoluyla, mesela yıllık değişim endeksi Shift Hisse
analizi, Temel bileşenler analizi kapsamlı xinjiang turizm pazarı analiz etmektedir.
Xinjıang uluslararası turizm pazar araştırma ve analiz yoluyla. Xinjiang uluslararası
turizm piyasasının gelecekteki gelişimine tedbirleri öneriler bulunmaktadır.