DSpace Repository

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARININ EĞİTİM HAKKINA İLİŞKİN AİLE GÖRÜŞLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author BAHÇECİ, Sıla
dc.date.accessioned 2024-03-01T07:24:26Z
dc.date.available 2024-03-01T07:24:26Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/11102
dc.description.abstract Bu araştırmada ailelerin, özel gereksinimli çocuklarının eğitim hakkına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Özel gereksinimli çocukların eğitim hakları eğitime erişim hakkı, kaliteli eğitim hakkı ve öğrenme ortamında saygı görme hakkı olarak üç ayrı kategoride incelenmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma çalışma grubu ise Bursa ilinde bulunan özel gereksinimli çocuk sahibi 14 anne-baba oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin karşılaştıkları sorunların çoğuyla tek başlarına baş etmek zorunda kalmışlardır. Bu durum özel gereksinimli çocukların gerekli ve yeterli tedavi, bakım, gelişim ve eğitim almalarını zorlaştırmaktadır. Özel gereksinimi olan çocukların hizmet ve destek aldıkları kurum ile ilgili olarak verilen eğitimden velilerin büyük çoğunluğunun memnun olduğu ve onların beceri gelişiminde yeterli olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.title ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARININ EĞİTİM HAKKINA İLİŞKİN AİLE GÖRÜŞLERİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account