DSpace Repository

INFLUENCER TAKİPÇİLERİNDE BEĞENİLME ARZUSU İLE BEDEN ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİDE SOSYAL ETKİNİN ARACILIK ROLÜ

Show simple item record

dc.contributor.author BURAL, Merve
dc.date.accessioned 2023-10-03T06:35:46Z
dc.date.available 2023-10-03T06:35:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10687
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, influencer, takipçilerinde beğenilme arzusu ile beden algısı arasındaki ilişkide sosyal etkinin aracı rolünü incelemektir. Bu araştırma kapsamında beğenilme arzusu ile beden algısı arasında, beden algısı ile sosyal etki arasında ve beğenilme arzusu ile sosyal etki arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Beğenilme arzusu ve beden algısı arasındaki ilişkide sosyal etkinin aracı rolü var mıdır? Sorunlarına cevap aranmıştır. Yapılan araştırmada incelenmek istenen durumun güncel olarak var olan durumu ölçekler aracılığı ile ölçülüp sonrasında sonuç elde edildiğinden betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de yaşayan influencer takipçileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 259 (% 72,3) kadın ve 99 erkek (%27,7) olmak üzere toplamda 358 bireyden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Vücut Algısı Ölçeği, Beğenilme Arzusu Ölçeği ve Sosyal Etki Ölçeği Kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 22 ve AMOS 22 programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Bağımlı iki grup arasındaki karşılaştırmalar için T-testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için ANOVA testi, ilişki durumu için ise Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre beğenilme arzusu ve vücut algısı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunurken, sosyal etki ve beğenilme arzusu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sosyal etki ve vücut algısı arasında ise negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan aracılık analizi sonucunda influencer takipçileri üzerindeki sosyal etkinin beden algısı ile beğenilme arzusu arasındaki ilişkiye kısmi aracılık ettiği sonucuna erişilmiştir. Aracılık analizinden elde edilen bulguların yapısal modele ait uyum indekslerine bakıldığında ise iyi ve kabul edilebilir uyum düzeyinde olduğu sonucuna erişilmiştir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title INFLUENCER TAKİPÇİLERİNDE BEĞENİLME ARZUSU İLE BEDEN ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİDE SOSYAL ETKİNİN ARACILIK ROLÜ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account