Abstract:
Çalışmada siyasal aktörlerin seçmenle etkileşim kurmak için sosyal
paylaşım ağlarını kullanma eğilimleri odağa alınmaktadır. Bu maksatla 2019 yılı
yerel seçim kampanya sürecinde Giresun il seçim çevresi araştırma örneklemi
olarak belirlenmiş ve cumhur ve millet ittifakına mensup iki belediye başkan
adayının sosyal medya hesapları incelenmiştir. Belediye başkan adaylarının
kampanya süreci dâhilinde kişisel “Twitter” hesapları aracılığıyla yürütmüş
oldukları siyasal iletişim faaliyetleri neticesinde değişen “siyasal aktör ile seçmen
arasındaki etkileşimin yönü ve yoğunluğunun açıklanması amaçlanmaktadır.
Böylece iki adayın kampanya süreci boyunca yaptıkları paylaşım içeriklerinden
elde edilen nicel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak, yorumlanmak üzere
çizelge ve şekilller halinde sunulmaktadır