DSpace Repository

MESLEK LİSESİNDE ÇALIŞAN MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KARİYER GELİŞİMİNE İLİŞKİN ALGILARI

Show simple item record

dc.contributor.author AKKOYUN, Cemalettin
dc.date.accessioned 2023-09-28T11:18:09Z
dc.date.available 2023-09-28T11:18:09Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10603
dc.description.abstract Mesleki eğitim, kişinin belirli bir meslek özelinde bilgi, maharet ve iş alışkanlıkları edinmesini sağlayan eğitimdir. Mesleki eğitim ile bireyleri var olan sektör ihtiyaçlarına uygun yetiştirmek hedeflenmektedir. Çağımızda işsizlik, tüm ülkelerin sorunudur, bu bağlamda gençlerin işsizliği de yaygınlaşmaktadır. Mesleğinde iyi yetiştirilmiş, kendi eksikliklerini telafi edebilen, çağın imkân ve olanaklarını kullanmayı bilen, teknolojik gelişmelere hâkim ve işine teknolojiyi adapte edebilen gençler, işsiz kalma durumunu daha az yaşayacaktır. Bu araştırma meslek lisesinde çalışan meslek dersi öğretmenlerinin öğrencilerin kariyer gelişimine ilişkin algılarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Sektörle okul arasında köprü görevi gören ve öğrencilerinin mesleğin ilk aşamalarından başlayarak yanında bulunan meslek dersi öğretmenlerinin, öğrencilerinin kariyerleri ile ilgili görüşleri oldukça önem arz etmektedir. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Eyüpsultan ilçesine bağlı Alibeyköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde görev yapan 9 meslek dersi öğretmeninden oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki meslek dersi öğretmenlerine yarı yapılandırılmış görüşme formu yüz yüze görüşme tekniğiyle uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında meslek dersi öğretmenleri, öğrencilerin kişisel, mesleki ve meslek eğitimi ile ilgili farkındalığının düşük olduğunu belirtmişlerdir. Meslek öğrenmeye önem verilmediği, diplomaya önem verildiği görüşü hakimdir. Öğretmenlerimiz her ne kadar öğrencinin kişisel ve mesleki yeteneklerini keşfedici etkinlikler yapsalar da bu faaliyetin daha alt yaştaki eğitim gruplarında yapılması gerektiğini düşünmektedirler. Mesleki eğitim sırasında yapılan staj çalışmalarının kariyer gelişimi açısından önemine değinen katılımcılarımız, okul yönetimlerinin de vi öğrencide farkındalığı artıracak etkinlikler yapması gerektiğini fakat iş yoğunluğundan dolayı bu durumun sadece öğretmenler tarafından yapılabildiğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin mezuniyet sonrasında kariyerlerine kendi mesleğinde devam etme isteğinin çok az olduğu meslek dersi öğretmenlerimiz tarafından ifade edilmiştir. Sektörün öğrencilerden beklentileri doğrultusunda öğretmenleri ve öğrencileri daha etkin bilgilendirmek gerektiği düşünülmektedir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title MESLEK LİSESİNDE ÇALIŞAN MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KARİYER GELİŞİMİNE İLİŞKİN ALGILARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account