DSpace Repository

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARININ MUTLULUK KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI VE EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARIN MUTLULUĞUNU ARTIRMAK İÇİN KULLANDIĞI STRATEJİLER

Show simple item record

dc.contributor.author EMİNANÇ, Çiçek
dc.date.accessioned 2023-09-23T10:47:19Z
dc.date.available 2023-09-23T10:47:19Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10538
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, 4-5 yaşları arasında okul öncesi çocuklarının mutluluk olgusuna ilişkin algıları ve ebeveynlerin çocukların mutluluğunu artırmak için kullandığı stratejileri belirlemektir. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemlerinden biri olan ölçüt (kriter) örnekleme yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında, İstanbul ilinde bir kadın doğum ve çocuk hastalıkları hastanesinin Çocuk Gelişimi Polikliniği birimine başvuran 20 okul öncesi çocuğu ve onların ebeveynleri ile çalışılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme soruları, demografik bilgi formu ve çocuk resimleri ile veriler toplanmıştır. Araştırmada toplanan nitel veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre çocukların, mutluluğu gülmek, sevinmek, güzel, sevmek, sevgi gibi pozitif duygu bildiren sözcüklerle betimledikleri tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda çocukların, oyun oynamak, televizyon izlemek, spor yapmak, denize gitmek, parka gitmek gibi oyun eğlence temelli aktivitelerin mutlu ettiği saptanmıştır. Çocukları en çok mutlu eden kişilerin anne/babaları oldukları ve çocukların kendilerini oyun-eğlence içerikli yer ve alanlarda mutlu hissettikleri görülmüştür. Çocukların, televizyon izlediklerinde, spor yaptıklarında, parka gittiklerinde, hafta sonu, doğum günü gibi aktivite temelli oyun eğlence temalı zaman dilimlerinde çok mutlu oldukları tespit edilmiştir. Çocukların mutluluk ile ilgili resim çizimlerinde en fazla oyun-eğlence ve doğa unsurlarına yer verdikleri belirlenmiştir. Ebeveynlerin çocuklarını mutlu etmek için oyun oynamak, gezdirmek, parka götürmek ve istediği yemekleri yapmak gibi stratejileri sıklıkla kullandığı araştırmanın en önemli bulgularındandır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARININ MUTLULUK KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI VE EBEVEYNLERİN ÇOCUKLARIN MUTLULUĞUNU ARTIRMAK İÇİN KULLANDIĞI STRATEJİLER tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account