Abstract:
Covid-19 Çin’in Wuhan kentinde ilk vakanın görünmesiyle kısa sürede tüm
dünyaya yayılmış ölümcül bir virüstür. Büyük salgının ardından dünya genelinde
önlemler alınmıştır. Ülkeler arası giriş çıkışlar yasaklanmış, her ülke kendi içinde bir dizi
önlemler almış ve hatta günler süren eve kapanma kuralları getirilmiştir. Tüm bu
önlemler virüsün yayılma hızını yavaşlatmış ve Türkiye için yeni normal denilen bir
döneme girilmiştir. Halk günlük hayatını yaşarken daha önce yaptığı davranışları daha
bilinçli ve daha sık yapar halde olmuştur. Bu anlamda doğru davranışların ne olduğu ve
nasıl yapılması gerektiği sağlık bakanlığınca tüm şehirlerde çeşitli yayın organlarıyla
anlatılmıştır. Araştırma Covid-19 önlemlerinin anlatıldığı grafik ürünlerinin yayın alanı
olarak Bursa ili üzerinden ilerlemektedir. Araştırma Bursa ilinde kullanılan Covid-19
önlem konulu grafik ürünlerinin hedef kitleye uygunluğunu incelemektedir. Bu açıdan
hedef kitlinin demografik özellikleri incelenmiş ve katılımcıların eğitim seviyelerine göre
okuryazar olma durumları ölçülmüştür. İllüstrasyon ve tipografinin kullanıldığı grafik
ürünleri araştırmaya dahil edilmiştir. İllüstrasyonunu veya tipografinin hedef kitle
üzerindeki etkisiyle tutum ve davranış değişikliği oluşturmaları incelenmiştir.
Araştırmada deneysel desen kullanılmış veri toplama yöntemi için beşli likert tipi ölçek
kullanılmıştır. Veri sonuçları Anova analiz yöntemi ile analiz edilmiştir