DSpace Repository

GENÇLİK MERKEZLERİNDE SUNULAN REKREASYONEL FAALİYETLERİN SERBEST ZAMAN OKURYAZARLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author ALHENNAWI, MOHAMMED A I
dc.date.accessioned 2023-09-21T08:12:01Z
dc.date.available 2023-09-21T08:12:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10474
dc.description.abstract Bu çalıĢmanın amacı, Gençlik ve Spor Bakanlığı‟na bağlı „Gençlik Merkezleri‟ çatısı altında spor, kültür, sanat, eğitim, sosyal sorumluluk, gönüllülük, bilim ve teknoloji gibi çeĢitli alanlarda sunulan rekreasyonel faaliyet ve programlara katılan bireylerin memnuniyet düzeyleri ve serbest zaman okuryazarlıklarının incelenerek çeĢitli değiĢkenlere göre karĢılaĢtırılmasıdır. AraĢtırma, iliĢkisel tarama modelinde betimsel bir çalıĢma olup, örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile oluĢturulmuĢtur. AraĢtırmaya, Ġstanbul ilinde çeĢitli gençlik merkezlerine üye, 17 ve 28 yaĢları arasında 110 kadın (%43.8) ve 141 erkek (%56.2) olmak üzere toplam 251 kiĢi katılmıĢtır ( yaĢ=20.37, ss=3.21). AraĢtırmada kullanılan veri toplama aracı iki bölümden oluĢmaktadır. Birinci bölümde, demografik özellikler ve serbest zaman değerlendirme alıĢkanlıklarını ölçen sorulara yer verilmiĢtir. Ġkinci bölümde ise; Yıldız ve Çoban (2020) tarafından geliĢtirilmiĢ Gençlik Merkezleri Memnuniyet Ölçeği (GMMÖ) ve Arslan (2018) tarafından geliĢtirilmiĢ Serbest Zaman Okuryazarlığı Ölçeği (SZOÖ) kullanılmıĢtır. Verilerin analizinde; betimsel istatistikler, ikili karĢılaĢtırmalarda t testi ve Mann-Whitney testi, çoklu karĢılaĢtırmalarda tek yönlü varyans analizi ANOVA testi ve Pearson Korelasyon testinden yararlanılmıĢtır. Ġstatistiksel analizler, %95 güven aralığı ve =.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiĢtir. AraĢtırma sonuçlarına göre; gençlik merkezlerine üye olan ve faaliyetlerine katılan bireylerin gençlik merkezleri memnuniyet ölçeği ve serbest zaman okuryazarlığı ölçeği puanlarında medeni durumlarına, çocuk sahibi olma durumlarına, düzenli bir serbest zaman değerlendirme aktivitesine sahip olma durumlarına, katıldıkları serbest zaman değerlendirme aktivitelerinden tatmin olma durumlarına, refah durumlarına, serbest zaman değerlendirme aktivitelerine bütçe ayırmakta zorlanma durumlarına göre anlamlı iv farklar oluĢtuğu tespit edilmiĢtir. Öte yandan, bireylerin gençlik merkezlerinde katıldıkları faaliyetler ve sunulan hizmetlerle ilgili memnuniyet düzeyleri arttıkça serbest zaman okuryazarlık puanlarının da artıĢ gösterdiği belirlenmiştir tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Gençlik merkezleri tr_TR
dc.subject serbest zaman okuryazarlığı tr_TR
dc.title GENÇLİK MERKEZLERİNDE SUNULAN REKREASYONEL FAALİYETLERİN SERBEST ZAMAN OKURYAZARLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account