DSpace Repository

TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK UZAKTAN ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL İÇERİK GELİŞTİRME

Show simple item record

dc.contributor.author ŞENDOĞDU, Kardelen
dc.date.accessioned 2023-09-18T07:14:07Z
dc.date.available 2023-09-18T07:14:07Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10392
dc.description.abstract Bu araĢtırmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde dijital içerik geliĢtirme konusundaki mevcut durumu tespit etmektir. Bu bağlamda araĢtırmada veriler nicel araĢtırma desenlerinden bir olan betimsel tarama modeli ile toplanmıĢtır. AraĢtırmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dijital öğretim materyali geliĢtirme öz yeterlikleri ve ilgili alanda kullanılabilecek web 2.0 araçları tespit edilmiĢtir. Bu bağlamda Türkçeyi yabancı dil olarak uzaktan öğretenlerin dijital öğretim materyali geliĢtirme öz yeterlikleri Korkmaz, Arıkaya ve AltıntaĢ (2019) “Dijital Öğretim Materyali GeliĢtirme Öz-Yeterlik Ölçeği” ile demografik bilgileri araĢtırmacı tarafından hazırlanan “KiĢisel Bilgi Formu” ile, dil becerilerinin geliĢtirilmesinde kullanılabilecek dijital araçlar ise literatür taraması ise toplanmıĢtır. Verilerin analizinde SPSS 21 paket programı kullanılmıĢtır. Alanda kullanılabilecek dijital araçlar ise literatür taraması ise toplanmıĢ ve içerik analizi ile sınıflandırılmıĢtır. Bu bilgiler kapsamında araĢtırmada Türkçeyi yabancı dil olarak uzaktan öğretenlerin ölçekten alınan puanlara bağlamında dijital öğretim materyali geliĢtirme öz yeterliklerinin “yüksek” düzeyde olduğu görülmektedir. AraĢtırmada katılımcıların ölçekten aldıkları puanlar ile cinsiyet, öğrenim durumu, mezun olunan bölüm, görev yapılan birim, mesleki deneyim, uzaktan Türkçe öğretiminde dijital materyal geliĢtirme programına katılma durumu ve uzaktan Türkçe öğretiminde dijital öğretim materyaline ihtiyaç duyulan beceri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunamamıĢtır. Bu bilgilere ek olarak katılımcıların yaĢ, hâlihazırda uzaktan Türkçe öğretimi yapma, uzaktan Türkçe öğretimiyle ilgili eğitim alma, uzaktan Türkçe öğretiminde dijital materyal geliĢtirme ve son olarak uzaktan Türkçe öğretimi için dijital öğretim materyali geliĢtirme konusunda kendilerini yeterli hissetme değiĢkenleri anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiĢtir. vi Bu bilgilere ek olarak Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde dijital içerik geliĢtirmek için kullanılabilecek dijital araçların neler olduğu ve bunlardan nasıl yararlanılabileceğine yönelik 16 Web 2.0 aracı tespit edilmiĢ ve bu araçlardan seçilen Halo AR, Storyjumper, Chegg Prep, Genial.ly, Memoji, Rytr, Blackout Poetry, Classtools, Mindmeister” uygulamaları detaylı bir Ģekilde amaçlanan dil geliĢim alanı bağlamında (dil becerileri, dil bilgisi, kelime bilgisi) adım adım açıklanmıştır tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK UZAKTAN ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL İÇERİK GELİŞTİRME tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account