DSpace Repository

OKUMA ÇEMBERİNİN İLK OKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author ULAŞ, Pınar
dc.date.accessioned 2023-09-18T06:29:54Z
dc.date.available 2023-09-18T06:29:54Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10384
dc.description.abstract KonuĢma bireyin duygu ve düĢüncelerini sözler ile ifade etmesidir. Bu yönüyle yaĢamın her aĢamasında insanlar arasındaki en etkili iletiĢim aracı olarak konuĢma gösterilebilir. Ġnsanların tüm yaĢamını etkileyen ve günlük hayatta sıkça baĢvurulan bu becerinin geliĢtirilmesi büyük önem taĢımaktadır. Bu araĢtırmanın amacı okuma çemberi yönteminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuĢma becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. AraĢtırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel olarak yürütülmüĢtür. AraĢtırmanın çalıĢma grubunu 2021-2022 öğretim yılı Ġstanbul ili Eyüpsultan ilçesinde bir devlet ilkokulunda devam eden 46 üçüncü sınıf öğrencisi oluĢturmaktadır. AraĢtırmada veriler uygulama öncesi ve sonrası “KonuĢma Becerisi Değerlendirme Rubriği” aracılığıyla toplanmıĢtır. AraĢtırma sürecinde deney grubu öğrencileri ile Türkçe derslerinde dokuz hafta boyunca okuma çemberi yöntemi ile kitap okumaları yapılmıĢtır. Kontrol grubunda ise Türkçe dersleri Türkçe Öğretimi Programı çerçevesinde yürütülmüĢtür. AraĢtırmanın verileri istatistik paket programı aracılığıyla değerlendirilmiĢtir. Verilerin öncelikle normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla Shapiro-Wilk normallik testi yapılmıĢtır. Verilerin normal dağılım göstermediği durumlarda parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi uygulanmıĢtır. Normal dağılım gösteren verilerde ise parametrik fark testlerinden t-testi uygulanmıĢtır. AraĢtırma sonucunda deney ve kontrol gruplarının son test verileri değerlendirildiğinde deney ve kontrol grubu son testleri arasında anlamlı bir fark olduğu ve bu farklılığın deney grubu lehine olduğu görülmektedir. Görülen bu anlamlı farklılık ölçeğin alt boyutlarına göre değerlendirildiğinde okuma çemberi yönteminin “Dil ve Anlatım” ve “Sunum” alt boyutlarında sınırlı, “Ġçerik” boyutunda ise yüksek etki oluĢturduğu tespit edilmiĢtir. Bu sonuçlar ıĢığında okuma çemberi yönteminin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirdiği söylenebilir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title OKUMA ÇEMBERİNİN İLK OKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account