DSpace Repository

COVID-19 SÜRECİNDE BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ, YETERLİKLERİNİN VE GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author KARA KESER, İlknur
dc.date.accessioned 2023-09-14T06:26:13Z
dc.date.available 2023-09-14T06:26:13Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10343
dc.description.abstract Bu çalışma, birinci sınıf öğretmenlerinin COVID-19 sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumlarını, yeterliklerini ve görüşlerini incelemektedir. Araştırmaya 2020- 2021 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bulunan ilköğretim okulu birinci sınıf kademesinde görev yapan 165 sınıf öğretmeni katılmıştır. Karma yöntemin eş zamanlı iç içe araştırma deseni ile yapılan bu çalışmada araştırmanın nicel verileri “Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği” ve “Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rollerini ve Yeterliklerini Belirleme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 10 katılımcıya uygulanan “Görüşme Formu” ile elde edilmiştir. Araştırmanın nicel bölümünde betimsel ilişkisel tarama modeli, nitel bölümünde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Nicel veriler analiz edildiğinde, birinci sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim tutumları ile iletişimci rolleri, teknik rolleri ve sosyal rolleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ve sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim rol ve yeterliklerinin uzaktan eğitim tutumlarının %25’i üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Nitel veriler analiz edilerek, birinci sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimi ile ilgili yeterlikleri, kullanılan uzaktan eğitim platformları ve süreç yönetimi, uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimin farklılıkları olmak üzere 3 tema 24 kod oluşturulmuştur. Uzaktan eğitimin her öğrencide farklı etkileri olduğunu ve tüm öğrencilere ulaşılamamasından dolayı farklı etkileri olduğu, çoğunlukla EBA ve Zoom platformlarının kullandıkları ve ders içeriklerini Morpakampüs ve Okulistik ile zenginleştirdikleri anlaşılmıştır. Veli iletişimi ve ödev takibinde ise Whatsapp kullanılmaktadır. Genel anlamda öğretmenlerin kendilerini teknoloji bilgisi konusunda geliştirmeleri gerektiği belirlenmiştir. Öğretmenler hem yüz yüze hem uzaktan eğitimde aynı öğretim yöntem ve teknikleri kullandıkları ve oyun destekli öğretimden yararlandıkları ulaşılan sonuçlardandır. İleriki çalışmalar için öneriler ise iv şunlardır: Bu çalışma, İstanbul İli, Esenyurt ilçesi devlet okullarındaki birinci sınıf öğretmenleri ile sınırlandırılmıştır. Veriler ülke genelinde, özel okullarda dahil edilerek, bütün eğitim kademeleri dikkate alınarak ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik hizmet içi eğitim durumları da değişken olarak belirlenerek veriler toplanabilir. Ayrıca ileriki çalışmalarda öğrencilerle ilgili sadece akademik alana yönelik değil, sosyal, fiziksel ve psikolojik alanlara yönelikte veriler de elde edilebilir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title COVID-19 SÜRECİNDE BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ, YETERLİKLERİNİN VE GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account