DSpace Repository

Othmar Pferschy’nin Türk Fotoğrafına Etkiler

Show simple item record

dc.contributor.author SEZER, Işık
dc.date.accessioned 2023-08-31T06:11:02Z
dc.date.available 2023-08-31T06:11:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/10151
dc.description.abstract Makale kapsamında, 1926-1966 yılları arasında Türkiye’de yaşayan ve fotoğrafçılık yapan Avusturya asıllı Othmar Pferschy’nin Türk fotoğrafına etkileri, 1935-1940 yıllarında T.C. Dahiliye Vekaleti Matbuat Umum Müdürlüğü (Basın Yayın Genel Müdürlüğü) fotoğraf sorumlusu olarak çalıştığı döneme ait fotoğraflardan üretilen “Fotoğrafla Türkiye” albümü ve kızı Astrit Von Shell tarafından 2005 yılı Mayıs ayında İstanbul Modern Sanat Müzesi’ne bağışlanan fotoğraflarından oluşturulan seçki ile 2006 yılında açılan “Cumhuriyetin Işığında: Othmar Pferschy Fotoğrafları” sergi albümü incelenerek belirlenmeye çalışılmıştır. Pferschy’nin devlet adına çalıştığı süreçte ürettiği görseller, başta La Turquie Kemaliste dergisi olmak üzere çeşitli broşür, afiş ve el ilanlarında kullanılarak genç Türkiye Cumhuriyeti’nin yurt dışı tanıtımında önemli bir rol üstlenmiştir. Yurt içinde ise Pferschy’nin fotoğrafları takvim, pullar, paralar, kartpostallar, kitap vb. yayınlarla birlikte açılan çeşitli sergilerle halka ulaşarak, fotoğraf algısının ve kültürünün şekillenmesinde etkin olmuştur tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title Othmar Pferschy’nin Türk Fotoğrafına Etkiler tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account